Summak, M. ErhanÇöllü, E. Fazıl2023-05-012023-05-012006Summak, M. E., Çöllü, E. F., (2006). Örgütlerde İkna. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 277-292.2564-7458https://hdl.handle.net/20.500.12395/46932Organization is a planned, rational, coordinated constitution where people strive for a common objective under authority and responsibility hierarch. The key concepts of this unity are "common objective", "division of labor" and "authority and responsibility hierarch. The formation of organization depends on people and people need the organization to realize their objectives. However the organization itself is a different constitution other than the people those form the organization. The organization that has a complex structure creates communication channels in accordance with its structure and enables interaction. Under the popular culture literature, persuasion could be defined as "conviction of an idea, reconciliation or getting somebody agree something". As being a social being, people communicate continuously. People communicate under certain for different reasons such as getting information, informing, expressing ideas and emotions. It could be claimed that the common point in the communication definitions is persuasion. Moreover communication is based on persuasion and in this sense, communication evaluated as a persuasion process.Örgüt, bir grup insanın, bir iş bölümü içerisinde, otorite ve sorumluluk hiyerarşisi altında; belirli bir ortak amacı veya hedefi gerçekleştirmek amacıyla gerçekleştirdikleri, akılcı, planlı ve eşgüdümlü bir yapılanmadır. Bu beraberliğin kilit kavramları “ortak bir amacı gerçekleştirmek”, “iş bölümü” ve “otorite ve sorumluluk hiyerarşisi”dir.Örgütiin oluşumu insanların varlığına bağlı bulunduğu gibi, insanlarda amaçlarını gerçekleştirmek için örgüte dayanmaktadırlar; fakat aynı zamanda, örgüt, kendini oluşturan insanların toplamından farklı bir oluşumdur (Oktav, 1996:257). Karmaşık bir yapıya sahip olan örgüt, kendi içinde yapısına uygun iletişim kanalları kurarak etkileşime olanak tanır. Örgüt yöneticilerinin, işgörenleri etkilemek için kullandıkları araç ileti-şimdir.Popiiler kültürde ikna, “bir kanaati kabul ettirme, bir kanaat uyandırma, inanmasını sağlama, razı etme” şeklinde tanımlanmaktadır (Anık, 2000:31). Toplumsal bir varlık olarak insan birçok nedenden dolayı sürekli iletişim içindedir. Bilgi vermek bilgi almak, yardım istemek, duygu ve düşüncelerini aktarmak v.b nedenlerden dolayı belli bir yapı içerisinde iletişim kurulur.İletişim ile alakalı yapılan tüm tanımların ortak noktasının ikna olduğu söylenebilir, ayrıca iletişimin temeli de ikna ya dayanır ve bu anlamda iletişim bir ikna süreci olarak da değerlendirilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖrgütlerde İknaArticle91-2277292