Demirsoy, AdemAktaş, Şerife Nur2025-01-062025-01-062024Aktaş, Ş. N. (2024). Bir siyasal propaganda aracı olarak yeni medya: 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde adayların Twitter kullanımı. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/53655Tarih boyunca, siyasi aktörlerin seçmeni etkilemek üzere yaptıkları siyasal propaganda faaliyetleri ve çeşitleri sürekli olarak değişmiştir. Geleneksel kitle iletişim araçlarının yerini yeni medya araçlarının alması hızla gerçekleşmektedir. İktidar sahibi olmak isteyen siyasi adaylar, hedef kitle üzerinde değişiklik yaratmak için yeni medya uygulamalarını aktif şekilde kullanmaktadır. Yeni medya uygulamalarından olan Twitter ise siyasilere yeni bir alan açmaktadır. Bu yeni alan zamandan ve mekândan bağımsız olmasıyla birlikte halk ile daha kolay etkileşim kurabilme olanağı sağlamaktadır. Siyasi parti aktörleri için yapılan her yeni kamuoyu yoklamaları, siyasal propaganda faaliyetlerinin de etkili bir şekilde yapılması demektir. Bu yeni medya aracılığı ile siyasi aktörler daha hızlı ve az maliyetler ile propaganda faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. Siyasal propaganda faaliyetlerini seçim dönemlerinde yeni medya araçlarından olan Twitter'da gerçekleştiren siyasi aktörlerin paylaştıkları içeriklerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde aday olan; Doğu Perinçek, Meral Akşener, Muharrem İnce, Recep Tayyip Erdoğan, Selahattin Demirtaş ve Temel Karamollaoğlu'nun resmi Twitter hesaplarından paylaştıkları tweetlerin de siyasal propagandayı nasıl kullandıklarının tespit edilmesi için içerik analiz yöntemiyle incelenmeler yapılmıştır.Throughout history, the political propaganda activities and types carried out by political actors to influence voters have constantly changed. New media tools are rapidly replacing traditional mass media. Political candidates who want to be in power actively use new media applications to create change on the target audience. Twitter, one of the new media applications, opens a new space for politicians. This new area is independent of time and place and provides the opportunity to interact with the public more easily. Every new opinion poll conducted for political party actors also means effective political propaganda activities. Through this new media, political actors carry out propaganda activities faster and at lower costs. It is aimed to analyze the content shared by political actors who carry out their political propaganda activities on Twitter, one of the new media tools, during election periods. In this context, candidates in the 2018 Presidential Elections; The tweets shared by Doğu Perinçek, Meral Akşener, Muharrem İnce, Recep Tayyip Erdoğan, Selahattin Demirtaş and Temel Karamollaoğlu from their official Twitter accounts were examined using the content analysis method to determine how they used political propaganda.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİçerik AnaliziSiyasal PropagandaSiyasi PartilerTwitterYeni MedyaContent AnalysisPolitical PropagandaPolitical PartiesNew MediaBir siyasal propaganda aracı olarak yeni medya: 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimlerinde adayların Twitter kullanımıNew media as a political propaganda tool: Candidates' use of Twitter in the 2018 Presidential ElectionsMaster Thesis851640