Doğan, HüseyinKuzgun, Yıldız2023-03-172023-03-172008Doğan, H., Kuzgun, Y., (2008). Bilgi Verici Danışmanlık Programının Üniversiteye Giriş Sınavı ve Üniversite Eğitimine İlişkin Yanlış İnançlara Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 291-306.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46015Bu araştırmada, bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf öğrencilerinin, üniversiteye giriş sınavına ve üniversite eğitimine ilişkin yanlış inanç düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, kontrol gruplu öntest ve sontest modele dayalı deneysel bir çalışmadır. Deney grubunda 10 oturum bilgi verici danışmanlık programı uygulanırken, kontrol grubunda da 10 oturum okulun genel rehberlik planından seçilmiş konular üzerinde tartışmalar yürütülmüştür. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen üniversiteye giriş sınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlış inanç düzeyini ölçen, likert tipi 17 sorudan oluşan “Üniversite Sınavına ve Eğitimine Yönelik Yanlış İnanç Ölçeği” ile elde edilmiştir. Uygulanan deneysel işlem sonucunda deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ öntest-sontest ortalama puanları arasındaki ortak etkinin anlamlılığını ortaya koymak amacıyla tek faktör üzerinde tekrarlanmış ölçümler için tasarlanan iki faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ÜSEYYİÖ puanları üzerinde yapılan analiz sonucunda grup ölçüm ortak etkisi 0.05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bulgular, araştırmada denenen bilgi verici danışmanlık programının lise son sınıf öğrencilerinin üniversiteye giriş sınavına ve üniversite eğitimine yönelik yanlış inanç düzeylerini anlamlı olarak azaltmada etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.The aim of the study is to research effect informatioanal counselling programme on the level of high school 11th grade students’ concerning irrational beliefs levels of university education and matriculation. This research is an experimental work which has control group pre-test, posttest model. In experimental group the 10 session informatioanal counselling programme that was employed, developed by the researcher.; in the same time in the control group, a placebo experiment was implemented at the same length. Concerning irrational beliefs levels of university education and matriculation of students at test and control group phase were assessed with irrational beliefs of concerning university education and matriculation scale. Mixed repeated measures of analysis of variance (ANOVA) technique was used in order to make the main effect of difference between test and control groups’ pretesst posttest average scores significant after experimental procedure. There has been a significant main effect difference between average scores at 0.05. Findings made clear that informational counselling programme was influential in order to decrease the students’ wrong beliefs about matriculation and university education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgi Verici Danışmanlık ProgramıÜniversite SınavıÜniversite EğitimiAkılcı Olmayan İnançlarInformatioanal Counselling ProgrammeMatricilationUniversity EducationIrrational BeliefsBilgi Verici Danışmanlık Programının Üniversiteye Giriş Sınavı ve Üniversite Eğitimine İlişkin Yanlış İnançlara EtkisiArticle20291306