Gökçe, OrhanArslan, Ahmet2023-12-092023-12-0920222022Arslan, A., (2022). Sosyal Medyanın Genç Seçmen Davranışlarına Etki̇si̇: Konya Örneği̇. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/5134521. Yüzyıl beraberinde yaşanan teknolojik gelişmeler sonucunda iletişim alanında yeni bir kaynak olarak ortaya çıkan internet, sosyal bir varlık olan insanoğlunun hayatına yoğun bir biçimde girmiş ve insanlık tarihi boyunca tanımlamaları yapılan birey, aile, toplum, siyaset, devlet ve dünya anlayışı kökten değişimlere uğramıştır. Geleneksel medyanın aksine maliyetinin düşük olması, büyük kitlelere ulaşması, tek yönlülük yerine çift yönlü bir etkileşime açık olması nedeniyle insanın hemen hemen her ihtiyacında kullandığı sosyal medya, bireylerin ve dolayısıyla toplumların siyasal davranışlarına da muhakkak etki etmektedir. Güçlü iktidarın doğru siyaset ile orantılı olduğu küresel dünyada, günümüz demokrasi anlayışı, iktidarın sürekliliği ve sağlam temellere dayanması için imaj ve itibara büyük önem atfetmekte, genç nüfus ise, siyasal partiler ve diğer kamu diplomasisi aktörleri tarafından demokrasinin vazgeçilmez unsuru olarak görülmektedir. Ancak demokrasinin vazgeçilmezi olan genç nüfusun, siyasal partileri, parti yöneticilerini ve seçim sürecinde kendisine etki eden diğer faktörleri nasıl görüp değerlendirdiği de bir o kadar önemlidir. ii Bu kapsamda, sosyal medyanın seçmen davranışlarına etkisi ile alakalı çalışmaların yeterli ölçüde bulunmaması nedeniyle, ilgili akademik platformlar ve politik aktörler için kullanılabilecek veriler oluşturmak adına, Konya ili örneğinde merkez ve bazı çevre ilçelerde anket yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmamızın amacı; genç nesil olarak tabir edilen 18-28 yaş aralığında bulunan kuşağın sosyal medya kullanımına bağlı olarak eğilimleri, ilgi, bilgi ve kararlarının oluşumunda sosyal medyanın etkisini açıklamak ve siyasi parti ve aktörlerinin genç nesil ile etkileşimini sosyal medya bağlamında ortaya koymaktır.As a result of the technological developments in the 21st century, the internet, which emerged as a new resource in the field of communication, has intensely entered the life of human-being which is considered as a social entity. Therefore, the understanding of the individual, family, society, politics, state and world, which has been defined throughout the history of humanity, has undergone radical changes. Contrary to traditional media, social media, which is used in almost every need of people, has an impact on the political behavior of individuals and therefore societies, due to its low cost, reaching large masses, and being open to a two-way interaction instead of one-way. In a global world where strong power is proportional to the right politics, today's understanding of democracy attaches great importance to image and reputation for the continuity of power and to be based on solid foundations. The young population is considered as an indispensable element of democracy by political parties and other public diplomacy actors. However, it is equally important how the young population, which is indispensable for democracy, sees and evaluates political parties, party leaders and other factors that affect them in the election process. iv In this context, due to the lack of studies on the effect of social media on voter behavior, the aim of our study, which was carried out in the center and some surrounding districts in the province of Konya, in order to generated at a that can be used for relevant academic plat forms and political actors. The aim of this study is to explain the influence of social media in the formation of the trends, interests, information and decisions of the generation in the 18-28 age range, which is called the young generation, and to reveal the interaction of political parties and actors with the young generation in the context of social media.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSeçmen DavranışıSosyal MedyaİnternetTeknolojik GelişmelerSiyasal İletişimGenç NüfusVoter BehaviorSocial MediaInternetTechnological DevelopmentsPolitical CommunicationYoung PopulationSosyal Medyanın Genç Seçmen Davranışlarına Etki̇si̇: Konya Örneği̇The Effect of Social Media on Young Voter Behavior: The Case of KonyaMaster Thesis