Çetin, MuharremToprak, Yunus Emre2018-08-132018-08-132016Çetin, M., Toprak, Y. E. (2016). Kriz iletişimi ve sosyal medya: Emisyon krizinde Volkswagen’in Facebook kullanımı. Selçuk İletişim, 9, (3), 54-68.2148-2942https://hdl.handle.net/20.500.12395/12002URL: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/5000192031Günümüzde sosyal medya platformlarının kullanımı her geçen gün yaygınlaşmaktadır. Kurumların artan sosyal medya kullanımı, bireylerin sosyal medya kullanımını da yaygınlaştırmaktadır. Sosyal medyanın yaygın kullanımı, bireylerin pasif tüketici konumlarını terk ederek iletişimde aktif hale gelmelerine olanak sağlamıştır. Bu dönüşüm kuruluşları da yakından etkilemiştir. Kuruluşlar, geleneksel iletişim araçların yanı sıra sosyal ağları da kullanmaya başlamışlardır. Özellikle kriz durumlarında sosyal medya vasıtası ile hedef kitleleri ile daha hızlı ve daha az maliyetli bir iletişim kurmaya yönelmektedirler. Bununla birlikte sosyal medyayı etkin kullanmak suretiyle imajlarını korumayı ve düzeltmeyi amaçlamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı kriz iletişimi esnasında Benoit’in İmaj Restorasyon Teorisi’ne göre hangi imaj restorasyon stratejilerinin Volkswagen tarafından kullandığını analiz etmek ve içeriklerin yayımlandığı tarihler göz önünde bulundurularak, kriz iletişim çalışmalarında sosyal medyanın etkin kullanıldığı dönemleri belirlemektir. Bu bağlamda Volkswagen Emisyon Krizi’nde şirketin 22 Eylül 2015- 16 Mart 2016 tarihleri arasında resmi Facebook sayfasında yayımladığı paylaşımlar içerik analizi yöntemi ile niteliksel ve niceliksel olarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kriz iletişimi, sosyal medya, imaj,Nowadays; the usage of social media platforms are becoming widespread with each passing day. The increasing social media usage of organizations has also increased the social media usage of individuals. The intensive usage of social media let individuals become active in communication by leaving their leave their passive consumer position. This transition has also effected organizations. Organizations has started to use social networks in conjunction with traditional communication devices. Especially in crisis situations, they head for creating faster and cheaper communication with their target audience by means of social media. Besides they aim to protect and fix their images by using social media effectively. The aim of this study is to analyze which image restoration strategies were used by Volkswagen during crisis communication according to Benoit’s image restoration theory and to evaluate in which periods crisis communication operations were implemented intensively in social media by taking the time of contents into consideration. In this context, the official Facebook page contents of Volkswagen in Volkswagen Emission Crisis between September 22nd 2015 and March 16th 2016 were analyzed qualitatively and quantitatively with content analyses method.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKriz iletişimiSosyal medyaİmajİmaj restorasyon teorisiCrisis communicationSocial mediaİmageİmage restoration theoryVolkwagenFacebookKriz iletişimi ve sosyal medya: Emisyon krizinde Volkswagen’in Facebook kullanımıCrisis communication and social media: Facebook usage of Volkswagen in emission crisisArticle95468