Şahin, AliAcar, AliGöksu, Vahap2020-03-262020-03-2620171300-3216http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNU5qZzBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/34605Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan baş döndürücü gelişmeler ile birlikte 21. yüzyıla damgasını vuran bilgi toplumu; kendine özgü kurum ve ilkeleri beraberinde getirmiştir. Söz konusu gelişmeler, kamu kurumları başta olmak üzere belediye ve belediye yönetimini de etkilemektedir. Vatandaşların büyük bir çoğunluğu daha iyi, daha kaliteli, hızlı ve verimli kamu ve yerel hizmetler talep etmektedirler. Bu yüzden belediyeler ve diğer kamu kurumları, hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve hizmet memnuniyet düzeyinin artırılması yönünde vatandaşların giderek artan baskısı ile karşı karşıyadırlar. Özellikle vatandaşlara yakın olması ve erişebilirlik açısından belediyelerin bu tarz baskıları diğer kurumlara oranla daha yoğun olarak hissetmeleri mümkündür. Bu yüzden değişen şartlara, ihtiyaç ve beklentilere uygun olarak kaliteli yerel hizmet sunmak, sürekli artan ve çeşitlenen yerel nüfusun ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik strateji ve vizyonlar belirlemek ve bu yönde politikalar geliştirmek belediye başkanlarının görev ve sorumlukları arasında yerini almıştır. Belediye başkanı belediye yönetimini ve hizmetlerini temsil eden onun ile özdeşlenen bir yapıya sahiptir. Öyle ki artık belediye başkanının yerel hizmetleri yerine getirmek için sergilediği performans, ortaya koyduğu yönetim tarzı ve vatandaşlarda oluşturduğu beklenti düzeyi, yerel hizmetlere yönelik memnuniyeti etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi olarak kabul görmektedir.Türkiye'de vatandaşların belediye hizmetleri ve bu hizmetlere yönelik memnuniyet algısı ile ilgili çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Söz konusu çalışmalar daha çok sosyo-ekonomik ve demografik özellikler bağlamında ele alınmış ve bu faktörler çerçevesinde hizmet memnuniyeti algısı ölçülmek istenmiştir. Ancak * Prof. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, alisahin@selcuk.edu.** Prof. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, alacar@selcuk.edu.tr*** Yrd. Doç. Dr., Selçuk Üniversitesi İİBF, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü, vahapgoksu @selcuk.edu.trbelediye başkanlarına yönelik algı ve bunun hizmet memnuniyeti ile olan ilişkisi, söz konusu çalışmalarda pek yer almamaktadır. Bu bağlamda bilimsel çalışmalara yeni bir boyut kazandırmak amacı ile Selçuklu Belediyesi evren seçilerek; belediye başkanının performansı, ortaya koyduğu yönetim tarzı ve vatandaşlarda yerel hizmetlere yönelik oluşturduğu beklenti düzeyi ile yerel hizmet memnuniyeti arasındaki ilişki çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır.Information society in 21st century with vertiginous developments of information and communication technology has brought about its own institutions and principles. Public institutions being in the first hand; entire developments have impacts on municipalities and municipal administrations. Majority of citizens demands more qualified, efficient and rapid local public services. Thus municipalities and certain public institutions face with the increasing citizens' pressure in the issues of improvement in services and enhancing satisfaction levels. In terms of proximity to citizens, it is possible to say that municipalities confront more of these pressures than other public institutions. For this reason providing qualified services in accordance with variable conditions, expectations, needs; determining vision and strategies for increasing populations; policymaking in this context become the major responsibilities and duties of mayors. The mayor represents the municipal administration, services and also is identified with the administration. In this context performance of mayor for providing local services, management style and citizens' perception and satisfaction from mayor determine the expectation level upon local services. It is known fact that there are certain studies about the citizens' satisfaction of municipalities and municipal services in Turkey. These studies focus on demographical features and evaluate perception for service satisfaction in demographical context. However perception towards mayors; relation between perception and service satisfaction are not sufficiently studied. In this regard, by evaluating Selcuklu Municipality sample, this study which adds a new dimension to this issue focuses on the relation between citizens' level of satisfaction upon local services and mayor's performance, management style and citizens' expectations created by mayor.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKamu YönetimiVATANDAŞLARIN BAŞKANLARININ YÖNETİM TARZI VE YEREL HİZMET MEMNUNİYETİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ANALİZ: SELÇUKLU BELEDİYESİ ÖRNEĞİArticle0484307328