Tutaş, Nazan2023-05-152023-05-152000Tutaş, N., (2000). Yabancı Di̇l Öğrenmede Yaş Faktörü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 365-370.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/47316Yabancı dil öğrenmede uygun yaş olup olmadığı konusuna şimdiye kadar kesin bir açıklama getirilememiştir. Ancak çocukların ikinci bir dili yetişkinlere göre daha kolay ve çabuk edindikleri ve sezgisel bir dil kabiliyetine sahip oldukları kanısı yaygındır. 1960'larda ortaya atılan "kritik dönem" hipotezine göre (Lenneberg, 1967; Penfield & Roberts, 1959), ikinci dil öğreniminde kritik dönem ergenlik çağına kadar olan dönem olarak kabul edilmektedir. Nörolojik araştırmalara göre insan beyni gelişip olgunlaştıkça beynin iki yarım küresinin görevleri de ayrılmaktadır (Laterizasyon). Sağ yarım küre gelişimini daha önce tamamlamakta, duygusal ve sosyal ihtiyaçları kontrol etmektedir. Sol yarım küre ise analitik ve sıralı düşünmeyi üstlenmektedir. Dil öğrenme fonksiyonları da beynin sol yarısı tarafından kontrol edilmektedir. Laterizasyonun 2 yaş civarlarında başlayıp ergenlik döneminde tamamlandığı iddia edilmektedir (Lenneberg, 1967). Krashen ise dil öğrenme merkezinin gelişimini tamamlamasını 5 yaş ile sınırlı tutmaktadır. Kritik dönem hipotezine göre laterizasyon tamamlandıktan sonra beynin sol yarısındaki öğrenme merkezi elastikiyetini kaybetmekte ve bu nedenle öğrenme yetisi azalmaktadır (Lenneberg, 1967; Penfield & Roberts, 1959).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYabancı Di?l Öğrenmede Yaş FaktörüArticle6365370