Çağlıyan, VuralIşıklar, Zeynep ErgenHassan, Sabeeha Azeez2023-07-162023-07-162016Çağlıyan, V., Işıklar, Z. E., Hassan, S. A., (2016). Üniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Reklamlarının Etkisi: Selçuk Üniversitesi’nde Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (11), 43-56.2146-7226https://hdl.handle.net/20.500.12395/48672Teknolojinin gelişmesi sosyal medyayı, insanların gündelik yaşamlarındaki rutinler arasına yerleştirmiştir. Bu durumun bir sonucu olarak her geçen gün insanlar internet, web sitesi vb. araçları daha çok kullanmaya başlamışlardır. Bu araçlardan en çok dikkat çekenleri ise sosyal medya olarak da adlandırılan facebook, instagram, twitter gibi araçlardır. İnsanların kendilerini özgürce ifade edip, diğer kişilerle iletişim kurdukları yer olan sosyal medya kullanımının artması bu araçları pazarlamacıların ilgi odağı haline getirmiştir. Sosyal medya pazarlaması, pazarlamacıların tüketicilere kolayca ulaşabilmelerinin bir yoludur. Pazarlama unsurlarını içinde barındıran ve tüketicilere ulaşma imkânı sağlayan bu araçlar sosyal medyadaki içerikler vasıtasıyla tüketicileri etkilemekte ve tüketici kararlarını şekillendirebilmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın temel amacı sosyal medyadaki reklamların tüketici davranışları üzerine olan etkisini incelemektir. Araştırmada anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programıyla analiz edilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarının pazarlama alanında çalışanlara ve sosyal medya yöneticilerine fayda sağlayacağı düşünülmektedir.Social media today, with the development of technology has been among the routine in people's daily lives. As a result, everyday people are using the setools such as internet, web sites etc. with an increasing rate. The most not able tools among all are the ones called as social media such as facebook, instagram and twitter. With increasing usage rates, social media as a place wher epeople Express themselves freely and communicate with other people has attracted marketers’ attention. Social media marketing is a way for marketer storeach consumers easily. Besides, social media platform scontain marketing elements, provide communication with consumers and through contents these platforms can shape consumers’ buying decision. In this context, the main purpose of this research is to investigate the effects of social media advertising on consumer behavior. The data in there search was gathered from questionnaire and analyzed by SPSS 20.0 package program and results were explained. It is considered that the results of study will provide sufficient insights for those who work in marketing field and for social media managers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketici Satın Alma DavranışlarıSosyal Medya ReklamlarıSosyal Medya AraçlarıConsumer Buying BehaviorSocial Media AdvertisingSocial Media MarketingSocial Media ToolsÜniversite Öğrencilerinin Satın Alma Davranışlarında Sosyal Medya Reklamlarının Etkisi: Selçuk Üniversitesi’nde Bir AraştırmaImpact of Social Media Ads in College Students’ Purchase Behavior: a Research in Selcuk UniversityArticle114356