Görücü, AlpaslanDüzce, Gökhan2024-12-262024-12-262024Düzce, G. (2024). Lise öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme tutumları, egzersiz düzeyleri ve sosyalleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/53543Bu araştırma, lise öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme tutumları, egzersiz düzeyleri ve sosyalleşme düzeyleri arasındaki ilişkileri değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada çeşitli demografik değişkenlerin bu özellikler üzerindeki etkilerinin belirlenmesine de çalışılmıştır. Araştırma grubu, 271 kadın 232 erkek olmak üzere toplam 503 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Çevrimiçi Öğrenme Tutumu Ölçeği, Egzersizde Davranışsal Düzenlemeler Ölçeği, Spor ve Sosyalleşme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ve değerlendirilmesinde SSPS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada t testi, One Way Anova testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Analizlerin değerlendirilmesinde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyet ve yaş değişkenleri ile çevrimiçi öğrenmeleri arasında anlamlılık vardır. Diğer alt boyutlarda anlamlılık yoktur. Cinsiyet değişkeni ile egzersiz düzeyleri arasında anlamlılık vardır. Diğer alt boyutlarda anlamlılık yoktur. Cinsiyet değişkeni ile sosyalleşmeleri arasında anlamlılık vardır. Diğer alt boyutlarda anlamlılık yoktur. Katılımcıların çevrimiçi öğrenme genel kabul ve bireysel farkındalık alt boyutları ile egzersiz düzeyi içeatımla düzenleme alt boyutu arasında negatif ve düşük düzeyli bir ilişki vardır. Bireysel farkındalık alt boyutu ile dışsal düzenleme ve güdülenememe alt boyutları arasında anlamlı, pozitif ve düşük düzeyli bir ilişki vardır. Kullanışlılık ve uygulama etkililiği alt boyutları ile içeatımla düzenleme alt boyutu arasında anlamlı, negatif ve düşük düzeyli bir ilişki vardır. Katılımcıların çevrimiçi öğrenmeleri ile sosyalleşmeleri arasında herhangi bir ilişki yoktur. Katılımcıların egzersiz düzeylerinin içsel düzenleme ve içe atımla düzenleme alt boyutları ile sosyalleşmeleri arasında anlamlı, pozitif ve düşük düzeyli, dışsal düzenleme alt boyutu ile sosyalleşmeleri arasında ise anlamlı, negatif ve düşük düzeyli bir korelasyon tespit edilmiştir.This research aimed to evaluate the relationships between high school students' attitudes towards online learning, exercise levels, and socialization. The study also worked on determining the impact of various demographic variables on these characteristics. The research group consisted of a total of 503 high school students, including 271 females and 232 males. In the study, data collection tools such as the Online Learning Attitude Scale, Exercise Behavioral Regulation Scale, and Sports and Socialization Scale were used. The SPSS package program was used for data analysis and evaluation. T-test, One-Way Anova test, and correlation analysis were utilized in the research. A significance level of ,05 was accepted in evaluating the analyses. According to the research results, there is a significance between participants' gender and age variables with their online learning attitudes. There is no significance in other sub-dimensions. There is a significance between gender variable with exercise levels as well as socialization. No significance was found in other sub-dimensions. There is a negative and low-level relationship between participants' overall acceptance of online learning and individual awareness dimensions with exercise behavioral regulation dimension. There is a significant positive low-level relationship between individual awareness dimension with external regulation and amotivation dimensions. There are significant negative low-level relationships between utility effectiveness dimension with internal regulation dimension. There is no relationship between participants' online learning attitude levels with their socialization. Participants' exercise levels have been found to have significant positive low-level correlations with internal regulation and exercise behavioral regulation dimensions regarding their socialization while having a significant negative low-level correlation with external regulation dimension.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLise ÖğrencileriÇevrimiçi ÖğrenmeEgzersiz DüzeyiSosyalleşmeHigh School StudentsOnline LearningExercise LevelSocializationLise öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme tutumları, egzersiz düzeyleri ve sosyalleşmeleri arasındaki ilişkinin incelenmesiExamining the relationship between high school students' attitudes towards online learning, exercise levels, and socializationMaster Thesis900992