Demir, Nazlım AktuğSümer, ŞuaDemir, Lütfi SaltukUral, Onur2020-03-262020-03-262018Demir, N. A., Sümer, Ş., Demir, L. S., Ural, O. (2018). Bir Üniversite Hastanesi Öğrencileri, Araştırma Görevlileri ve Öğretim Üyelerinin El Hijyeni Hakkındaki Bilgi Düzeyleri. Klimik Dergisi, 31(2), 106-109.1301-143X1309-1484https://dx.doi.org/10.5152/kd.2018.26http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpBek16WXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/36055Amaç: Bu çalışmanın amacı bir üniversite hastanesi öğrencilerinin,araştırma görevlilerinin ve öğretim üyelerinin el hijyenihakkında farkındalığı ve bilgi düzeyinin değerlendirilmesidir.Yöntemler: Bu çalışma bir üniversite hastanesinde okuyan 892öğrenci, fakültemizde çalışan 243 araştırma görevlisi ve 131öğretim üyesi olmak üzere toplam 1266 kişi üzerinde yapıldı.Literatür taraması sonrasında hazırlanan anketler katılımcılarayüz yüze uygulandı.Bulgular: Çalışmaya katılan 1266 kişinin 657 (%51.9)’si erkek,609 (%48.1)’u kadındı. Çalışmaya katılan öğrencilerin %91’inin,araştırma görevlilerinin %73.2’sinin son 5 yıl içerisinde el hijyenieğitimi aldığı saptandı. Araştırma görevlilerinin %23.1’inin,öğrencilerin %38.7’sinin son bir yıl içerisinde eğitim aldığı tespitedildi. Öğretim üyelerinin hiçbirinin son 5 yıl içerisinde el hijyenieğitimi almadığı saptandı. Çalışmamızda son bir yıl içerisindeeğitim alanlarda bilgi düzeyi en yüksek bulundu (p0.001).Öğrencilerin bilgi düzeyi, araştırma görevlisi ve öğretim üyelerindenyüksek olarak tespit edildi (p0.01). Çalışmaya katılanların%54.2’si el hijyenine uyum oranını orta, %23.1’i iyi, %32.7’sikötü olarak değerlendirdi. Katılımcılar tarafından en çok doğrubilinen bilgi “her hastada eldiven değiştirilmelidir”iken en çokyanlış bilinen bilgi “eldiven giymek el hijyeni yerine geçer” olaraksaptandı. Katılımcılar arasında el hijyenine uyumsuzluğunen önemli nedeni iş yoğunluğu olarak belirtildi.Sonuçlar: Hastanemizde el hijyenine uyumun artırılmasına yönelikolarak yapılan çalışmaların sürekliliğinin sağlanmasının ne kadarönemli olduğu ve ayrıca eğitimlerin hastanede çalışan tüm personele(özellikle de doktorlara) ulaştırılmasının gerekliliği gözlendi.Objective: The purpose of this study is to assess the awarenessand knowledge levels of the students, trainees and facultymembers of a university hospital on hand hygiene.Methods: This study was conducted with a total of 1266 people,892 students, 243 trainees and 131 faculty members studyingor working at a university hospital. The questionnaires wasprepared after a literature search, and was administered to theparticipants through face-to-face interviews.Results: Out of 1266 participants, 657 (51.9%) were male.Among them, 91% of the students and 73.2% of the traineeswere found to have received hand hygiene training within thelast 5 years; and 23.1% of the trainees and 38.7% of the studentshad received such training within the last year. None of the facultymembers had received hand hygiene training within the last5 years. Those who received training within the last year had thehighest knowledge level (p0.001). The knowledge level of thestudents was found higher than those of trainees and facultymembers (p0.01). Compliance with hand hygiene was ratedmoderate in 54.2% of the participants, good in 23.1% and poorin 32.7%. The information known correctly by most of the participantswas “gloves should be replaced in every patient” andthe information known incorrectly by the majority was “wearinggloves is a substitute for hand hygiene”. The major reason fornoncompliance with hand hygiene was high workload.Conclusions: We found the importance of ensuring continuationof the efforts towards increasing compliance with hand hygienein our hospital and that trainings should cover all the staffworking at the hospital (particularly the physicians).tr10.5152/kd.2018.26info:eu-repo/semantics/openAccessEnfeksiyon HastalıklarıMikrobiyolojiBir üniversite hastanesi öğrencileri, araştırma görevlileri ve öğretim üyelerinin el hijyeni hakkındaki bilgi düzeyleriKnowledge levels of students, trainees and faculty members about hand hygiene at a university hospitalArticle312106109Q4N/A