Kılınç, NurgülAkkaya, Meral2018-03-292018-03-292008Akkaya, M. (2008). Türkiye'de giyim eğitimi veren meslek liselerindeki öğrencilerin sanayi uygulamalarının işletmeler, öğrenciler ve koordinatör öğretmenler açısından değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9928Hızla değişen endüstri ile doğrudan doğruya ilişkili olan okullarımızın amacına ulaşması için verilen eğitimin, gerçek işyeri koşulları içinde yapılan eğitimle desteklenmesinin daha başarılı sonuçlar verdiği bilinmektedir. Böylece mesleki ve teknik öğretim kurumlarında temel bilgi ve becerileri okul atölyelerinde kazanan öğrencilerin laboratuar ve atölye uygulamalarını gerçek üretim ortamı içinde endüstri ve işyerlerinde yapmaları, nitelikli insan gücü yetiştirilmesi bakımından zorunlu görülmektedir. Bu araştırma giyim eğitimi veren meslek liselerindeki öğrencilerin sanayi uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Türkiye'de giyim eğitimi veren meslek liselerindeki öğrencilerin sanayi uygulamalarının işletmeler, öğrenciler ve koordinatör öğretmenler açısından değerlendirildiği bu araştırmada okul survey yöntemi kullanılmıştır. Adana, Ankara, Aydın, Balıkesir, İstanbul, İzmir, Sakarya ve Tekirdağ illerinde bulunan giyim eğitimi veren meslek liselerinde bulunan son sınıf öğrencileri, bu öğrencilerin koordinatör öğretmenleri ve sanayi uygulaması için gittikleri işletmeler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri bu 8 ilde bulunan 14 meslek lisesinde giyim eğitimi alan 233 son sınıf öğrencisinden, bu öğrencilerle ilgilenen 46 koordinatör öğretmen\yöneticiden ve bu öğrencilerin staj yapmak üzere gittikleri 58 işletmeden anket yoluyla toplanmıştır. Anketlerde yer alan sorular staj yeri belirleme, işletmelerin staj için yeterlilikleri, stajların yürütülmesi, stajların değerlendirilmesi, öğrencilerin geleceğe yönelik planları, koordinatör öğretmen, stajların ilgili taraflara olan kazanımları, stajlarla ilgili karşılaşılan problemler ve stajların daha verimli hale getirilmesi ile ilgili 9 ana başlık çerçevesinde geliştirilmiştir. Bu ana başlıklar altında işletmelerin teknolojik durumları, öğrencilerin sahip oldukları kuvvetli özellikler, teorik eğitimi veren kişi, öğrencilerin paketleme ile depolama-sevk konusundaki yeterlilikleri ve koordinatör öğretmenlerin işletmeleri ziyaret sıklığı konularında öğrenci, işletme ve koordinatör öğretmen görüşleri arasında bir fark bulunmamaktadır.It has been proved that in order for our schools, which are so connected with industry which develop rapidly, to reach their goal, the education hold would be much better if supported by the education hold in workplaces. This study was planned to evaluate the industrial applications in vocational high schools focusing on clothing. The method of the study is ?school survey? in which industrial applications of students in vocational high schools were evaluated from the point of view of industrial institutions, students and advisers. The data of this survey was collected with the help of questionnaire from 233 seniors in 8 cities in 14 vocational schools, from 46 advisers and from 58 corporations where the students have been for practical training. The questions in the surveys are: * determining the place for training * capabilities of the corporations for training * performing the training * evaluation of the training * plans of the students for the future * coordinator instructor * gains for the parties concerned * problems encountered related with the training * making the training more effective Under these major topics between technological situation of the corporations, strong features the students have, persons teaching theoretically, abilities of the students on packaging and storing ?propulsion, frequency of coordinator instructor?s visit to the corporations, there exist no difference in the attitudes of students, corporations and coordinator instructors.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTraining programStaj programıSchool-industry cooperationOkul-endüstri işbirliğiProfessional competenceMesleki yeterlilikVocational technical educationMesleki teknik eğitimVocational problemsMesleki sorunlarReady made wear industryHazır giyim endüstrisiReady made clothingHazır giyimClothing enterprisesGiyim işletmeleriTürkiye'de giyim eğitimi veren meslek liselerindeki öğrencilerin sanayi uygulamalarının işletmeler, öğrenciler ve koordinatör öğretmenler açısından değerlendirilmesiThe evaluation of industrial applications of the students in vocational schools of clothing education from the point of the attitudes of the corporations, students and instructorsMaster Thesis