Şanal, Fahrettin2023-03-172023-03-172008Şanal, F., (2008). Error-Analysis Based Second Language Teaching Strategies. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 597-601.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/45995Diğer öğrenme süreçlerinde olduğu gibi dil öğreniminde de hatanın kaçınılmaz olduğu bilinir. Dil öğretiminde ve öğreniminde, dilbilimcilerin sağladığı yöntem ve prensiplerin herhangi birini kullanarak öğrenen kişinin yaptığı hataları sistematik bir şekilde açıklama, tanımlama ve belirleme tekniğine hata çalışması(Hata Analizi) denir. İkinci dil öğretmenleri sınıflarında hata analizi tekniğinden yararlanmalıdırlar.Bu yazının amacı hata analizi çalışması yapmak ve hata analizinin ikinci (İngilizce ) dil öğretim programında yaralı olabileceğini göstermektir.As is known, the language learning, like any other learning process, involves making errors. In language teaching and learning, the study of learner's error (Error Analysis) is a technique for identifying, describing and systematically explaining the errors made by a learner, using any of the principles and procedures provided by linguistics. The second language teachers should make use of this technique of error analysis in the second language classes. The aim of this paper is to study Error Analysis (EA) and to show how it can be useful in a second (an English) language teaching program.eninfo:eu-repo/semantics/openAccesshatayanlışhata analizikarşılaştırmalı analizerrormistakeerror analysiscotrastive analysisError-Analysis Based Second Language Teaching StrategiesArticle20597601