Kayılı, GökhanKoçyiğit, SezaiYıldırım Doğru, Safiye SunayÇiftci, Sabahattin2020-03-262020-03-262010Kayılı, G., Koçyiğit, S., Yıldırım Doğru, S. S., Çiftci, S., (2010). Kaynaştırma Eğitimi Dersinin Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerine Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (20), 48-65.1302-89442146-5983http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFNU5UYzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/24369Bu araştırmada, Kaynaştırma Eğitimi dersinin, okul öncesi öğretmeni adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerine etkisi incelenmiştir. Araştırma gerçek deneme modellerinden son test kontrol gruplu model olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008 – 2009 öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören, 83’ü kontrol grubunda, 84’ü deney grubunda olmak üzere toplam 167 okul öncesi öğretmeni adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği kullanılmıştır. Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği, Kaynaştırma Sınıf Kontrolü ve Kaynaştırmaya Karşı Görüşler, Kaynaştırma Öğretmenin Yeterliliği, Kaynaştırmanın Yararları, Kaynaştırmanın Olumsuz Etkileri ve Kaynaştırmanın Faydası olmak üzere beş alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucuna göre, kaynaştırma dersi alan okul öncesi öğretmeni adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinde bazı ölçek maddelerinde anlamlı fark bulunmuştur.In this study, the effect of integrated education course on the opinions of prospective pre-school teachers related to inclusion was examined. The design of the study was based on experimental post-test model, and the study was carried out on 167 prospective pre-school teachers, 83 of whom were in the control group and the rest, 84, were in the experimental group. The Scale of Views on Inclusive Education, which includes five sub scales titled as Class Management in integrated Education and Opinions on it, Efficiency of integrated Educator, Advantages of integrated Education, Disadvantages of integrated Education, Benefits of integrated Education, was used as an instrument to gather data in the study. It was concluded that there was a significant difference in some scale items as regards the opinions of prospective pre-school teachers, who were taking integrated Education course, about integrated education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıKaynaştırma eğitimiOkul öncesi eğitimÖğretmen adayıİntegrated educationPre-school educationProspective teacherKaynaştırma Eğitimi Dersinin Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerine EtkisiThe Effect of Integrated Education Course on the Opinions of Prospective Pre-School Teachers About Integrated EducationOther204865