Metin, İsmailGüngör, HalilÇolak, Ömer Faruk2018-04-172013-03-052018-04-1720132013-08-22Metin, İ., Güngör, H., Çolak, Ö. F. (2013). Ülkemizdeki bazı mantar ve mantar ürünlerinin dış ticareti üzerine bir araştırma ve küresel pazarlanmasına yönelik öneriler. Mantar Dergisi, 4 (2), 1-9. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/mantar/issue/19452/2070512147-6845https://hdl.handle.net/20.500.12395/10353Türkiye her ne kadar bir sanayi ülkesi olsa da tarım ürünleri ülkemizin önemli gelir kaynaklarından biridir. Tarım ürünlerinden elde edilen gelir ülke ekonomisine önemli ölçüde katkı sağlamaktadır. Yenen ve tıbbi öneme sahip mantarlar da tarım ürünlerinden olup, yapılacak teşvik ve düzenlemelerle üretim ve ihracatının daha da artabileceği düşünülmektedir. Ancak ülkemizde doğal olarak ta yetişme imkânı olan mantarların ülke ekonomisine katkısı ülkenin sahip olduğu potansiyelin oldukça gerisindedir. Bu bağlamda mantarlardan elde edilecek gelirin artırılması için üretim kapasitesinin artırılması ve doğadan toplama konusunda toplumu bilinçlendirmenin yanında, ticarette geleneksel yöntemlerle beraber modern ihracat pazarlaması yöntemlerine de başvurma ve markalaşma önemli hususlardandır. Çalışmada 2002-2011 yılları arasında dış alım ve satımı yapılan mantar ile mantar miktarları ve ekonomik verileri incelenmiştir. Söz konusu ürünlerin küresel pazarlarda yer alabilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Even though Turkey is an industrial country, agricultural products is one of our country's major sources of income. Income obtained from agricultural products significantly contributes to the country's economy. Edible and medicinal important mushrooms are agricultural products which are source of income for our country and it is thought that promote and regulations will increase production and exports. However, mushrooms which can grow naturally are lower economic contribution than the real potential of Turkey. In this respect to increase income from mushrooms, addition to increasing production capacity and nature awareness in collecting society, modern export marketing methods and branding must be used with traditional methods in mushroom trade. In this study. It is investigated that quantities and economic data about export and import of mushroom and mushroom products between 2002-2011 years. Suggestions were made to take part in the global markets.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMushroom tradeExportImportGlobal marketingKüresel pazarlamaİthalatİhracatMantar ticaretiÜlkemizdeki bazı mantar ve mantar ürünlerinin dış ticareti üzerine bir araştırma ve küresel pazarlanmasına yönelik önerilerInvestigations on foreign trade of some mushroom and mushroom products in our country and suggestions for global marketingArticle419