Şeker, MustafaTiryaki, Salih2018-12-052018-12-052013Şeker, M., Tiryaki, S. (2013). Sigara ile ilgili kamu spotlarında moral panik etkisi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (33), 223-241.1300-57662458-9071https://hdl.handle.net/20.500.12395/13845Url: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/655Moral panik, günümüzde iktidarların kullandığı en önemli araçlardan biridir. Halk, medya ile yönlendirilmektedir. Bunun için ahlak temelinde korku yaratılmaktadır. Kamu spotları halkı uyarmak için kullanılan yöntemlerden biridir. Kamu spotları, televizyon ve radyoda yasal zorunluluk olarak yer almaktadır. Sigarayla ilgili kamu spotları tüm bireyler tarafından izlenmektedir, her bireyde farklı duygular ortaya çıkarmaktadır. Bu duygulardan en yoğun hissedileni korku ve paniktir. Makalede kamu spotlarının amaç dışı kullanımı ve içerdiği ahlaki panik söylem analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir.Moral panic, today, is one of the most important tool used by governments. Public is directed by media. To do this, fear is created on the basis of morality. Public spot is one of the methods of warning public. Public spots take place mandatorly in television and radio. The public spots about cigarette are watced by every individual and reveals different emotions in every individual. The most felt emotions are fear and panic. In this article, the misuse of public spots are analyzed by using discourse method.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMoral panikKamu spotlarıSöylem analiziMoral panicPublic advertisingDiscourse analysisSigara ile ilgili kamu spotlarında moral panik etkisiMoral panic effect of public advertising about cigaretteArticle223241