Sevgi, Habip Mehmet2025-02-192025-02-1930.06.2024Sevgi, H. M. (2024). Çevrim içi Ders Sürecinin Öğretici (Matematik Öğretmeni) Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi, Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 68-83.1309-6729https://hdl.handle.net/20.500.12395/54435Ülkemizde 2020 yılında yaşanan pandemiyle birlikte eğitim öğretimi aksatacak yangın (28 Temmuz 2021, Antalya), sel (11 Ağustos 2021, Batı Karadeniz) ve deprem(6 Şubat 2023, Kahramanmaraş) gibi doğal afetler gerçekleşmiştir. Bu gibi durumlarda okullar kapanabilmekte eğitim öğretim çevrim içi derslerle yürütülebilmektedir. Ülkemizde yaşanabilecek olağanüstü bir durumda eğitim öğretimin minimum düzeyde kayıpla telafi edilebilmesi için tekrar başvurulabilecek çevrim içi dersler hakkında öğretmenlerin değerlendirmeleri önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı pandemi dönemindeki çevrim içi ders sürecinin öğretici (matematik öğretmeni) bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yapılmıştır. Araştırmanın verileri pandeminin hafiflediği ve yüz yüze eğitime tekrar dönülen 2021-2022 eğitim öğretim yılının başında toplanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığında görevli ve pandemi sürecinde çevrim içi dersler yapan toplam 4 matematik öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubu ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizi sonucunda öğretmenlerin çevrim içi derslerde ilk başlarda zorlandıkları, teknolojik araçlara uyum sağlamada çaba harcadıkları görülmektedir. Öğretmenlerin tablet, grafik tablet veya akıllı tahta kullanarak daha kolay şekil çizimi ve soru çözümü yaptıkları, çeşitli Web 2.0 araçları ile ders süreçlerini zenginleştirdikleri, Z kitaplar yardımı ile ders işledikleri, materyal paylaşımının daha kolay olduğu, derse katılımın sınıf düzeylerine göre farklılık gösterdiği, çevrim içi derslerde ilk başlarda yaşanan disiplin sorunlarının daha sonrasında azaldığı, çevrim içi derslerde sınıf mahremiyetine çok dikkat edilmediği ve bu yüzden kameraların öğretmenler tarafından pek açılmadığı, çevrim içi derslerde daha çok öğretmen merkezli bir öğretimin gerçekleştiği, ödevlendirmenin çevrim içi derslerde daha kolay yapılabildiği, sayısal bir ders olan matematik dersinin çevrim içi derste öğretimin öğretici açısından zahmetli ve zaman alıcı olduğunu, öğretmenin çevrim içi ders materyali hazırlama konusunda fazla zaman harcadığını, uzaktan eğitimin ölçme değerlendirme boyutunun eksik kaldığı, öğretim programının verilen sürede yetiştiği, çevrim içi derslerin pedagojik olarak öğretmenlere olumlu katkı sağladığı bulguları elde edilmiştir. Öğretmenlerin çevrim içi ders sürecinde teknolojik pedagojik alan bilgilerini geliştirdikleri söylenebilir.With the pandemic in our country in 2020, natural disasters such as fire (July 28, 2021, Antalya), flood (August 11, 2021, Western Black Sea) and earthquake (February 6, 2023, Kahramanmaraş) occurred that would disrupt education. In such cases, schools may be closed and education can be carried out with online courses. In an extraordinary situation that may occur in our country, it is important for teachers to evaluate online courses that can be re-applied so that education can be compensated with minimal loss. In this context, the aim of the research is to evaluate the online course process during the pandemic period from the perspective of the instructor (mathematics teacher). The research was conducted as a case study design, one of the qualitative research designs. While determining the study group of the research, easily accessible case sampling was used. The data of the research was collected at the beginning of the 2021-2022 academic year, when the pandemic eased and face-to-face education was resumed. A total of 4 mathematics teachers, working in the Ministry of National Education and teaching online courses during the pandemic period, constitute the working group. Data were collected through semi-structured interviews with the study group. As a result of the descriptive analysis of the data obtained, it is seen that teachers had difficulty in online lessons at first and made efforts to adapt to technological tools. Teachers can draw shapes and solve questions more easily by using tablets, graphic tablets or smart boards, enrich their course processes with various Web 2.0 tools, teach with the help of Z books, share materials is easier, class participation varies according to grade levels, online It is a digital course, where the disciplinary problems experienced at the beginning of the lessons decrease later, the privacy of the classroom is not paid much attention in the online lessons and therefore the cameras are not turned on by the teachers, a more teacher-centered teaching takes place in the online lessons, homework can be done more easily in the online lessons. Findings were obtained that teaching mathematics in an online course is laborious and time-consuming for the instructor, the teacher spends too much time in preparing online course materials, the measurement and evaluation dimension of distance education is incomplete, the curriculum is developed within the given time, and online courses contribute positively to teachers pedagogically, have been made. It can be said that teachers improve their technological pedagogical content knowledge during the online course process.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan EğitimMatematik ÖğretimiÖğretmen GörüşleriÇevrim İçi DersPandemiDistance EducationMathematics TeachingTeacher OpinionsOnline CoursePandemicÇevrim içi ders sürecinin öğretici (matematik öğretmeni) bakış açısıyla değerlendirilmesiAssessment of the online course process from the perspective of the ınstructor (mathematics teacher)Article176883