Bilge, Fahrettin AtılAktaş, Emine2023-07-112023-07-112019Bilge, F. A., Aktaş, E., (2019). Nostaljik Bölge Pazarlaması: Sille Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (18), 1-9.2146-7226https://hdl.handle.net/20.500.12395/48431Geçmişten günümüze pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış, tarihi ve doğal güzellikleriyle Konya’nın turizm merkezlerinden biri olmaya aday olan Sille’nin ekonomik ve kültürel olarak hak ettiği yere gelebilmesi, bölgeye sağlayacağı katkılar açısından çok önemlidir. Her bölge ve işletme, kendi gelirini artırıcı tedbirler ve stratejiler geliştirmeye çalışmaktadır. Bizde bu çalışmada, tarihi özellikleri nedeniyle, turizm cazibe bölgesi olmaya aday olan Sille bölgesini nostalji (retro) pazarlaması ile birleştirdik. Nostalji (retro) pazarlamasının bölge insanına ve bölgede faaliyette bulunan işletmelere sağlayacağı ekonomik faydayı incelemek istedik. Bu nedenle de Sille bölgesinin geçmişten gelen doğallığı ile nostalji pazarlaması anlayışını, literatür taraması ve kendi gözlemlerimizle birleştirerek, bölge adına yapılabilecekleri ortaya çıkarmayı hedefledik.Sille, which has hosted many civilizations from the past to the present, and is a candidate to become one of the tourism centers of Konya with its historical and natural beauties, is very important in terms of its contributions to the region in economic and cultural terms. Each region and enterprise tries to develop their own income increasing measures and strategies. In this study, Sille region, which is a candidate for tourism attraction region, is combined the with nostalgia (retro) marketing due to its historical features. The economic benefits that nostalgia (retro) marketing will provide to the people of the region and businesses operating in the region have been examined. For this reason to find out what can be done on behalf of the region by combining the nature of the Sille region from the past with the understanding of nostalgia marketing, literature review and our own observations have been included in the study.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessNostaljiPazarlamaSilleNostalgiaMarketingNostaljik Bölge Pazarlaması: Sille ÖrneğiNostalgic Region Marketing: Sille ExampleArticle1819