Mangır, FatihBillor, Hasan Hüseyin2024-01-122024-01-1220232023Billor, H. H., (2023). İhracatta Hedef Pazar ve İstihbarat Uygulamaları: Beyşehir Savunma Sanayi Sektörü Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/51999Dünya savunma sanayi ihracatına ilişkin veriler analiz edildiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda konumlandığı görülmektedir. Ancak, gelişmekte olan bir ülke olarakta Türkiye'de savunma sanayii firmaları dünya sıralamasında üst sıralar da yer almaktadır. Türkiye'nin savunma sanayi liginde ilk 10 da yer alması için savunma ihracatını etkili bir şekilde artırması gerekmektedir. Bu artışın etkili olması için izlenecek yöntemlerden birisi ise işletmelerin rekabet çerçevesinde güçlü olacağı yeni pazarlara giriş yapmasıyla mümkündür. İhracat için yeni pazar araştırması, işletmelere özgü pazar seçme konusunda büyük önem taşımaktadır. Hedef müşteriyi bulmanın en kolay ve doğru yolu pazar araştırması yapmaktan geçmektedir. Bu kapsamda hazırlanan bu tez çalışmasının amacı, Beyşehir-Konya bölgesinde faaliyet gösteren savunma sanayi firmalarından yola çıkarak Türkiye Türkiye'de sektörün mevcut durumu ve ileriye doğru yol haritası çıkarmaktır. Araştırmanın temel yöntemi ise, saha çalışmaları kapsamında uygulan anket, görüşme ve gözlem teknikleri ile elde edilen veriler ve bu verilerin değerlendirilmesidir. Mülakat yöntemi, araştırma evrenini oluşturan Beyşehir savunma sanayisini kapsayan 5 işletmeyle yüzyüze görüşme tekniğidir. Ayrıca sektörle bağlantılı çok sayıda kurum, kuruluş temsilcisi ile bir araya sektöre ait yerinden bilgiler elde edilmiştir. Yapılan görüşmeler ve alınan cevaplar doğrultusunda, Beyşehir-Konya bölgesinde faaliyet gösteren savunma sanayi işletmeleri için uluslararası hedef pazar seçimi yapılmaktadır. Yapılan hedef pazar seçiminde ihracatı artırmak için, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Kanada'nın diğer ülkelere kıyasla pazarda daha geniş paya sahip olması göz önüne alınarak, bu 3 ülkenin uygun hedef pazar olduğu ortaya konulmuştur.When the data on world defense industry exports are analyzed, it is seen that developed countries rank first. However, as a developing country, Turkey's defense industry companies also rank high in the world rankings. In order for Turkey to be in the top 10 in the defense industry league, it needs to increase its defense exports effectively. One of the methods to be followed for this increase to be effective is possible by entering new markets where businesses will be strong within the framework of competition. New market research for exports is of great importance for businesses in selecting specific markets. The easiest and most accurate way to find the target customer is to conduct market research. In this context, the aim of this thesis is to map the current situation of the sector and the way forward in Turkey based on the defense industry companies operating in the Beyşehir-Konya region. The main method of the research is the data obtained through questionnaire, interview and observation techniques applied within the scope of field studies and the evaluation of these data. The interview method is a face-to-face interview technique with 5 enterprises covering the Beyşehir defense industry, which constitutes the research universe. In addition, a large number of institutions and organizations related to the sector were met with representatives of the sector and information from the sector was obtained. In line with the interviews and the answers received, international target markets are selected for the defense industry enterprises operating in the Beyşehir-Konya region. In order to increase exports in the target market selection made, it has been revealed that these 3 countries are suitable target markets, considering that the United States of America, the United Kingdom and Canada have a larger share in the market compared to other countries.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHedef Pazarİkincil VeriPazar AraştırmasıİstihbaratTarget MarketSecondary DataMarket ResearchIntelligenceİhracatta Hedef Pazar ve İstihbarat Uygulamaları: Beyşehir Savunma Sanayi Sektörü ÖrneğiTarget Markets and Intelligence Applications in Export: the Case of Beyşehir Defense IndustryMaster Thesis