Zerenler, MuammerMohammed, Maher Fadhil Mohammed2021-11-042021-11-0420202020Mohammed, M. F. M. (2020). The Impact of Electronic Advertising Effectiveness on Consumer Buying Behavior: A Study on the Automotive Sector in Konya. (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/42112This study aims to identify the impact of Electronic advertising on purchasing behavior of consumers to cars in konya city, Turkiye, where the study population included consumers in konya city, In which a survey was designed in order to get the information which help to test the hypotheses, The questioner included (45) items in order to obtain the primary data of consumers to cars, in addition to items relating to personal information of the members of the sample, where (350) questioners were distributed, in which (326) have been retaken where the rate of the retaken questioners was (93 %) and (26) questioners were excluded as a result of incompleteness of the answers, while the number of valid questioners of statistical Analysis were (300) of rate (86 %) which this rate is consider as good. The survey included two main variables; the independent variable (online advertising) which includes five independent dimensions: (characteristics of online advertising), (stimulus of online advertising), (continent of advertising massage), (means of electrical communication), (image of online advertising), and the dependent variable (purchasing behavior of consumers). The results showed the impact of online advertising in term of characteristics of online advertising, continent of advertising massage, image of online advertising, means of electrical communication, and stimulus of online advertising collectively in the impact on purchasing behavior of Turkish consumer to cars, and the study reached many of recommendations and conclusions which were discussed in chapter five.Bu çalışmada, çevrimiçi reklamcılığın, Türkiye’nin Konya ilinde bulunan tüketicilerin otomobillere yönelik satın alma davranışı üzerindeki etkisi incelenmiş olup, çalışmanın evrenini Konya ilindeki tüketiciler oluşturmuştur. Ankette, tüketicisinin otomobillere yönelik birincil verilerinin elde edilmesine yönelik 45 madde ve evreni oluşturan katılımcıların kişisel bilgilerini içeren maddelere yer verilmiştir. Bu kapsamda, toplamda 350 anket dağıtılmış olup, bunlardan 26’sı, cevaplardaki eksiklikler nedeniyle kapsam dışına alınmış ve geriye kalan 324 anket (% 93) değerlendirmeye alınmış olup, yapılan istatistiksel analiz sonucunda, toplamda 300 (% 86) anketin geçerli olduğu sonucuna varılmış ve bu, yeterli bir oran olarak değerlendirilmiştir. Anket, beş bağımsız boyuttan (çevrimiçi reklamcılığın özellikleri, çevrimiçi reklamcılığın uyarıcısı, reklam mesajının içeriği, elektronik iletişim araçları, çevrimiçi reklamcılık imajı) oluşan bağımsız değişken ve bağımlı değişken (tüketicilerin satın alma davranışı) olmak üzere, başlıca iki değişkenden meydana gelmiştir. Elde edilen sonuçlar, çevrimiçi reklamcılığın, çevrimiçi reklamcılığın özellikleri, çevrimiçi reklamcılığın uyarıcısı, reklam mesajının içeriği, elektronik iletişim araçları, çevrimiçi reklamcılık imajı açısından Türk tüketicisinin otomobillere yönelik satın alma davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymuştur. Çalışma sonucunda, birçok öneri ve sonuca ulaşılmış olup, bunlar, çalışmanın beşinci bölümünde tartışılmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessAdvertisingImageReklamcılıkİmajThe impact of electronic advertising effectiveness on consumer buying behavior: A study on the automotive sector in konyaKonya'da otomotiv sektöründe: E-reklam faaliyetlerinin tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkileri bir araştırmaDoctoral Thesis