Sünbül, Ali MuratAtalay, Cemal2018-01-162018-01-162005Atalay, C. (2005). Öğretmen liselerindeki öğrencilerin kişilik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7769Bu araştırma, Anadolu Öğretmen Liselerinde okuyan öğrencilerin kişilik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkiler üzerinde yapılmıştır. Bu çalışma Beyşehir Anadolu Öğretmen Lisesi ve Konya Selçuklu Anadolu Öğretmen Lisesinde okuyan öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucu olarak, Öğretmen Lisesinde okuyan öğrencilerin Kişilik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine karşı genel eğilimlerinin birbirini destekler görünmektedir. Araştırma sonuçlarına göre; Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları olumlu yönde çok yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Kişilik ölçeğinin tüm boyutlarında yüksek anlamlı ilişkiler görülmüştür. Duygusal Kararlılık ve Antisosyal Eğilimler boyutunda düşük ilişkiler görülmüştür. Öğrenime devam ettikleri sınıf ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında manidar bir fark bulunmamıştır. Öğrenime devam ettikleri sınıf ile kişisel özellikleri arasında manidar bir fark bulunmamıştır. Öğretmenlik mesleği açısından kız ve erkek öğrenciler arasında manidar bir farklılık bulunmuştur. Kız öğrenciler erkek öğrencilere kıyasla öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Kişilik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.This investigation is related with the Anatolian Teacher Training High School students attitudes about teaching and personalities. This work is applied on the students at Konya Selçuklu Atatürk Anatolian Teacher Training High School and Beyşehir Anatolian Teacher Training High School. As a consequent of this invertigation it can obviously be stated that the Anatolian Teacher Training High School Students personality and the general tendency about teaching is supporting each other.According to the results of this investigation; â ¢ It?s visible that the Anatolian Teacher Training High School students attitude about teaching is positive and on the high level. â ¢ In every dimension of personality measure, very meaningful relation ship can be seen. â ¢ There isn?t any visible difference between the class the students are attending and their attitude about teaching. â ¢ Teaching as a career, there aren?t any obvious difference between female and male students. But is can be seen that the attitudes of female students about teaching are higher than male students. â ¢ It is understood that there is a meaningful relation between personalities and attitudes about teaching profession.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmen liseleriTeacher training high schoolsKişilikPersonalityÖğrencilerStudentsTutumAttitudeÖğretmen liselerindeki öğrencilerin kişilik özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkilerThe Personality features of the students in teacher training high schools and their attitudes towards teachingMaster Thesis