Kahraman, AliBirşey, Bülent2015-02-182015-02-182012-02-17Birşey, B. (2012). İdeal bir dizel çevriminin sonlu zaman termodinamiği ile analizi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/1524Bu çalışmada, ideal dizel çevrim performansı, ısı transferi ve sürtünme kayıpları da dikkate alınarak sonlu zaman termodinamiği tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sıkıştırma oranı-güç ve sıkıştırma oranı-ısıl verim arasındaki ilişki ve aynı zamanda güç ile çevrimin verimi arasındaki optimal ilişkiler analitik olarak elde edilmiştir. Bu analiz sırasında çevrimin performansına ısı transferinin ve sürtünme kayıplarının etkisi parametrik değerler verilerek ayrıntılı olarak araştırılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen değerler ile içten yanmalı motor tasarımcılarına ve uygulamacılara bazı önemli bilgiler sunulmuştur.In this study, the performance of an air standart Diesel cycle with heat transfer loss and friction-like term loss was analyzed by using finite-time thermodynamics. The relation between the power output and compression ratio, between the thermal efficiency and the compression ratio as well as optimal relation between the power output and the efficiency of the cycle are derived. Moreever, the influences of the heat transfer loss and friction loss on the cycle performance are analyzed by detailed numerical examples. The results obtained herein include the performance characteristics of different cycles in given conditions, which have universal guidance.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSonlu zamanlı termodinamikİdeal dizel hava çevrimiGüçSıkıştırma oranıIsıl verimFinite time thermodynamicsAir standart diesel cyclePowerCompression ratioThermal efficiencyİdeal bir dizel çevriminin sonlu zaman termodinamiği ile analiziThe analysis of an air-standard diesel cycle using finite time termodynamicsMaster Thesis