Duran, RemziBaş, Ali2018-12-192018-03-142018-12-1920182018-03-29Duran, R., Baş, A. (2018). Oğuzların Kayı boyu damgasının Anadolu Türk mimari süslemesinde motif olarak kullanılması üzerine. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (43), 523-535.1300-57662458-9071https://hdl.handle.net/20.500.12395/14062URL: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/1157Türkler tarih sahnesine çıktıkları dönemden itibaren, hayvanlarına, kulanım eşyalarına ve inşa ettikleri küçük veya büyük mimari eserlere ait olduklarını düşündükleri boylarının damgalarını vurmayı gelenek haline getirmişlerdir. Anadolu’nun fethinde rol alan Türk boyları, fethettikleri yerlere de çoğunlukla kendi boy adlarını vermişlerdir. Bu boyların en etkili olanlarından biri de Kayı boyudur. Kayı boyu damgasının sadece damga olarak değil damga-motif olarak ta kullanıldığını görmekteyiz. Bu çalışma Selçuklu’dan Osmanlı’ya bu damganın mimaride damga-motif kullanımı üzerinedir.Since the Turks took the stage of history, they have made it a tradition to mark the tamgas of their tribes of which they belonged to on their animals, on the things they used and on the small or big architectural works they built. The Turkic tribes that had a part in the conquest of Anatolia, mostly gave the name of their own tribes to the places they conquered as well. One of the most effective of these tribes was the tribe Kayı. We see that the tamga of the tribe Kayı was used not only as tamga but also as tamga-motif. This study is upon the use of this tamga as tamga-motif in architecture from the Seljuks to the Ottomans.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKayı boyuOğuzlarDamgaKayı tribeOghuzsStampOğuzların Kayı boyu damgasının Anadolu Türk mimari süslemesinde motif olarak kullanılması üzerineUpon the use of the tamga of the Tribe Kayı from Oghuzs as a motif in the Anatolian Turkic architectural decorationArticle523535