Can, Ali2020-03-262020-03-262008Can, A., (2008). The Perception of Realty and its Effect on the Behavioral Change in the Context of Public Relations. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (14), 323-331.1305-47161309-9132http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpnNU5qWTI=https://hdl.handle.net/20.500.12395/22010Halkla İlişkilerin amacı, iletişim yönetimi bağlamında insan düşünce ve davranışını etkilemektir. Düşünce ve davranışların etkilenmesi ise gerçeğin nasıl algılandığına bağlıdır. Bu çalışmanın amacı hedef kitlenin etkilenme sürecindeki yapı ve özellikleri konusunu tanımak ve ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda bu çalışma insanlar hedef kitleye dönük materyal hazırlama sürecinde bilgiyi nasıl manipüle ettiklerine ışık tutacaktır.The aim of public-relations is to effect thoughts and behaviors of human in the context of communication management. That the thoughts and behaviors are effected is dependent on how the realty is perceived. The purpose of this study is to acknowledge about the structure and characteristic of the target mass in the process of the mass being effected. Therefore, it will shed a light on how people manipulate knowledge in material preparation concerning target mass.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessGerçeğin AlgılanmasıDavranış DeğişikliğiHedef kitleHalkla İlişkilerİletişim YönetimiPerception Of The RealityBehavior ChangingTarget MassPublic-RelationCommunication ManagementThe Perception of Realty and its Effect on the Behavioral Change in the Context of Public RelationsArticle14323331