Yorulmaz, Mehmet2020-03-262020-03-262019Yorulmaz, M. (2019). Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencilerinde Akademik Öz-yeterlilik Araştırması.Business and Management Studies: An International Journal, 7(1), 172-189.2148-25862148-2586https://dx.doi.org/10.15295/bmij.v7i1.1056http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE5UUTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12395/37309Amaç: Bu araştırma sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin akademik öz-yeterlik düzeylerini belirlemekamacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırmada “Akademik Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi öğrencileri (n600)oluşturmaktadır. Evrendeki tüm öğrencilere anket elektronik ortamda gönderilmiş ve 237 anket geri dönüşüolmuştur. Araştırmada veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edildi. Normallik testi sonucunda analizlerdeparametrik olmayan test tekniklerinden faydalanıldı. Buna göre ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U, ikidenfazla grup karşılaştırmalarında Kruskal-Wallis H testi kullanıldı. Ayrıca hem genel hem de boyutlar arasındakorelasyon ile basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri yapıldı. Ölçeğin Cronbach’salpha değeri 0,953olarak çok güvenilir bulunmuştur.Bulgular: Bu araştırmada öğrencilerin akademik öz yeterlilik düzeyleri ile öğretim türü, cinsiyet, yaş,sınıf, ekonomik durum gibi değişkenler açısından analiz edilmiştir. Katılımcıların yaklaşık %70’ini bayanöğrenciler oluşturmaktadır. İkinci sınıf öğrencilerin katılım düzeyi diğer sınıflara göre daha yüksektir.İlköğretim mezunu annelerin oranı ilköğretim mezunu babaların oranından daha yüksektir. Lisans mezunubabaların oranı annelerin oranından çok daha yüksektir. Katılımcıların 14’ünün hane halkı geliri 3600 TL’ninüzerindedir. Akademik öz-yeterlik ve alt boyutları, sınıf düzeyine göre farklılık gösterirken cinsiyete ve ebeveyneğitim durumuna göre farklılık göstermemektedir. Akademik öz-yeterlik ve alt boyutları öğrencilerin sınıfdüzeylerine göre anlamlı bir farklılık gösterirken ebeveyn (baba) eğitim durumuna göre farklılıkgöstermemektedir. Akademik öz-yeterlik ve alt boyutları, öğrencilerin sınıfları ve aylık ortalama gelir durumunagöre farklılık göstermektedir.Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgular neticesinde akademik çaba ve akademik planlamanın, akademiksorunlarla başa çıkmayı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Aim: The aim of this study was to determine the academic self-efficacy levels of health managementstudents.Metarial and Methods: Self-Efficacy Scale of Academic and Personal Information Form were used in the study.The universe of the study comprised Health Management students of Selçuk University Faculty of HealthSciences (N 600). The questionnaire was electronically sent to all students in the universe, and 237questionnaires were answered. Data were analyzed with SPSS 22.0 program. Nonparametric test techniqueswere used in the analyses according to the normality test. In comparisons, Mann-Whitney U was used for pair-wise comparisons and Kruskal-Wallis H test was used for over two groups. In addition, correlations betweenboth general and dimensions performed simple linear and multiple regression analyses. The Cronbach‘s alphaof the scale was very reliable as 0.953.Findings: In this study, academic self-efficacy levels of students were analyzed in terms of variables such aseducation, gender, age, grade, and economic situation. About 70% of the participants are female students.Second-grade students’ participation level is higher than other grades. The percentage of mothers graduatedwith primary school is higher than the rate of fathers graduated with primary school. Percentage of fathers withthe bachelor’s degrees is much higher than that of mothers. Household income of 14 of the participants is above3600 TL. While academic self-efficacy and sub-dimensions differ according to class level, they do not differaccording to gender and parental education. While the academic self-efficacy and sub-dimensions significantly differ according to the students’ grade levels, it does not differ according to the parents'(father) educational status. Academic self-efficacy and sub-dimensions differ according to the students’ gradesand monthly average income.Results: As a result of the findings of the study, it was found that academic effort and academic planningaffected the academic problems.tr10.15295/bmij.v7i1.1056info:eu-repo/semantics/closedAccessİşletmeİşletme FinansSağlık YönetimiHealth ManagementSağlık yönetimi bölümü öğrencilerinde akademik öz-yeterlilik araştırmasıAcademic self-efficacy in students : department of health managementArticle71172189