Deniz, Mehmet EnginYavuz, Şehriban2018-03-222018-03-222007Yavuz, Ş. (2007). Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9797Bu araştırma, son çocukluk dönemi öğrencilerinde saldırganlık davranışı ile ilişkisi olabilecek değişkenlerin bu öğrencilerin saldırganlık düzeylerini yordamadaki güçleri ve saldırganlık davranışlarının bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın verileri Mersin il sınırları içindeki 6 ilköğretim kurumunda öğrenim gören 263'ü kız, 244'ü erkek, toplam 507 öğrenciden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak; `Kişisel Bilgi Formu', `Davranış Değerlendirme Ölçeği', `Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavram Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu ve ölçekler aracılığı ile ilköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğrenim gören 507 öğrenciden elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda son çocukluk dönemi öğrencilerinin benlik saygısı puanlarının saldırganlık düzeylerini anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinde cinsiyete, yaşa, sürekli tedavi gördüğü bir hastalığının olma durumuna, baba öğrenim durumuna, ailenin sosyo-ekonomik durumuna, çocuğun okuldaki arkadaş ilişkilerine, televizyon izleme sürelerine ve televizyonda izlediği programların türüne göre anlamlı bir farklılaşma olduğu bulunmuştur. Son çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin kardeş sayısına, doğum sırasına, anaokuluna gitme durumuna, anne çalışma durumuna, anne öğrenim durumuna ve herhangi bir sosyal etkinliğe katılma durumuna göre anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı bulunmuştur.This study has been carried out to investigate, among the pupils in late childhood age, the orientating powers of these pupils the aggressiveness levels of the variables, which may be related to aggressiveness behaviors, and whether or not aggressiveness behaviors differentiate in terms of some variables. Data of research were collected from 507 students consisting of 263 girls and 244 boys who study in 6 primary schools institution within the borders of Mersin Province. As the data collection tool, ?Personal Information Form?, ?Behavioral Assessment Scale?, ?Piers Haris Self-Concept Scale for Children? were used. During study, by means of personal knowledge form and scales, in analyzing the data obtained from 507 pupils in 4th and 5th classes of primary school, SPPS package program was used. As a result of investigation, it has been found that, self eastern scores of late childhood ages have affected the aggressiveness level significantly. In Aggressiveness level of late childhood age pupils, according to the gender, age, condition of having an illness treated continuously, educational status of father, socioeconomic status of the family, relationship of the child with his/her friends, TV watching times, and sort of programs, it was found that a significant differentiation. It has been found that the aggressiveness levels of the pupils in childhood ages did not include a significant differentiation according to the number of brother, birth order, condition of going to nursery school, educational status of the mother, and condition of participating in any social activity.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBenlik saygısıSelf esteemSaldırganlıkAggressivenessİlköğretim öğrencileriPrimary education studentsSon çocukluk dönemi öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesiExamination of aggressiveness level of the students in last childhood term in respect of self-respect and some factorsMaster Thesis