Şimşek, SedatDilsiz, Mürüvvet Bilgin2022-10-212022-10-2120212021Dilsiz, M. B. (2021). Anne-Bebek-Tüketim Üçlüsü Açısından Tv Kanallarında Yayınlanan Bebek Bezi Reklamlarının Vermiş Olduğu Mesajlar: 2019 Yılında Youtube'da Arşivlenmiş Olan Bebek Bezi Reklamları Üzerine Bir Uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/43242Serbest piyasa ekonomisi tüm dünyada hâkim bir ekonomik sistem haline gelmiştir. Özel sektöre ait işletmeler arz talep dengesi içerisinde üretim ve pazarlama yapmakta ve sisteme uyum sağlayabilen işletmeler arzu ettikleri pazar payına ulaşabilmektedirler. Bu anlamda üretimin başarı için yeterli olmadığı ve piyasa ekonomisi içerisinde başarılı olmak için aynı zamanda reklam ve benzeri uygulamalarla tüketicilere ulaşılması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Durumun farkında olan işletmeler, reklam ve tanıtım faaliyetlerine yüksek bütçeler ayırarak hedef kitleye ulaşmaya çalışmaktadırlar. Özellikle televizyon reklamları, bu alanda başı çekmekte ve bir anda çok yüksek sayıda insana ulaşabilme özelliği ile tüm reklam uygulayıcılarının ilk tercihi konumunda olmaktadır. Televizyon reklamları pek çok alanda ön planda olmakla birlikte bebek ürünlerinde çok daha tercih edilir bir konumdadır. Sektörel bazda incelendiğinde bebek tüketim ürünlerinin toplam tüketim içerisinde önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Özellikle bebek bezi piyasası, bu alanda önde gelen alt sektörlerden biri olma özelliğine sahiptir. Bu nedenle bebek bezi reklamları televizyonların vazgeçilmez reklam ürünleri arasında yer almaktadır. Bebek bezi reklamlarında hedefe ulaşım için çoğunlukla anneler aracı hedef olarak belirlenmiştir.The free-market economy has become a dominant economic system all over the world. Enterprises belonging to the private sector make production and marketing within the balance of supply and demand, and enterprises that can adapt to the system can reach the market share they desire. In this sense, it is revealed that production is not sufficient for success and in order to be successful in the market economy, it is necessary to reach consumers through advertising and similar applications. Aware of the situation, businesses try to reach the target audience by allocating high budgets for advertising and promotional activities. Television commercials, in particular, lead the way in this field and become the first choice of all advertising practitioners with its ability to reach a large number of people at once. Although television advertisements are at the forefront in many areas, they are much more preferred in baby products. When analysed on a sectoral basis, it is seen that baby consumption products have an important place in total consumption. Especially the diaper market has the distinction of being one of the leading sub-sectors in this field. For this reason, diaper advertisements are among the indispensable advertising products of televisions. In diaper advertisements, mostly mothers' means are determined as the target to reach the destination.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnnelikBebekMaternityBabyAnne-bebek-tüketim üçlüsü açısından tv kanallarında yayınlanan bebek bezi reklamlarının vermiş olduğu mesajlar: 2019 yılında Youtube'da arşivlenmiş olan bebek bezi reklamları üzerine bir uygulamaMessages of the mother-baby-consumption trio from baby diaper advertisements on tv channels: An application on diapers advertisments archived on Youtube in 2019Master Thesis