Solmaz, BaşakAcar, Zülfiye2017-08-092017-08-092013-06-24Acar, Z. (2013). Kurum içi iletişim sürecinde kadın yöneticiler teorik ve uygulamalı bir çalışma. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/5581Kurum içi iletişim kurumsal iletişimin önemli bir bileşeni olarak kurumlara birçok konuda rekabet avantajı sağlamasının yanında bir yönetim felsefesi olarak uygulandığında çalışanların çalıştıkları kurumla özdeşleşmelerini ve kuruma ve yönetime güven duymalarını sağlamaktadır. Kurum içi iletişim uygulamaları yöneticilerin sadece kurum ve çalışanlara bakış açısı ile değil, aynı zamanda yöneticinin kişisel özellikleri, yönetici olmak için yeterlilikleri ve iletişim alışkanlıkları ve bu konudaki becerileri ile paralel olarak farklılık göstermektedir. Yöneticilerin iletişim, motivasyon, takdir etme, empati, dinleme ve geri bildirim konusunda gösterdiği özen ve önem çalışan sadakatini arttırdığı gibi, kurumda güvene dayalı ve uzun süreli ilişkilerin de nedeni olmaktadır. Kadınların cinsiyet ve yönetici olarak özelliklerine bakıldığında erkek yö-neticilere göre daha katılımcı, dinlemeye önem veren, empati yapabilen, çalışan-larına değer veren ve onları önemseyen bir yapıları olduğu görülmektedir. İdeal bir yönetici ve ideal bir kurum içi iletişim anlayışı ile kadın yöneticilerin özellik-leri birbirini tamamlar niteliktedir. Kadın yöneticilerin kurum içi iletişim yete-neklerinin yanında uygun araç, uygun yöntem ve uygulamaları seçmesi kadınlar tarafından yönetilen kurumları çalışanlar açısından daha cazip ve tercih edilebilir kurumlar haline getirmektedir. Türkiye?de devlet ve vakıf üniversitelerinde çalışan 145 kadın yöneticiye uygulanıp Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis Testinden yararlanılarak analiz edilen araştırmanın amacı kurum içi iletişim ve kadın yöneticilerin kurum içi iletişimi değerlendirme ve uygulamalarını ortaya koymaktır. Çalışmanın diğer amaçları ise kadın yöneticilerin iletişim anlamında iyi bir yöneticide bulunması gereken özellikleri taşıyıp taşımadığını, kurum içi iletişimi kullanma amaçlarını, yöntemlerini ve yönetici olarak kendilerini nasıl değerlendirdiklerini, üniversitelerde çalışan kadın yöneticilerin iletişimi nasıl kullandıklarını, unvan, yaş, görev yapılan birim gibi değişkenlerin kurum içi iletişim sürecine yansıyıp yansımadığını ortaya koymaktır. Yapılan teorik ve uygulamalı araştırmaya göre üniversitelerde çalışan kadın yöneticiler kurum içi iletişimi etkin bir biçimde kullanmaktadırlar. Araştırmaya katılan kadın yöneticilerin kurum içi iletişimi kullanma amaçları ve kullanma yöntemleri ile kendilerini yönetici olarak değerlendirme biçimleri oluşturduğumuz hipotezleri destekler niteliktedir.As an important part of communication, internal communication, in addi-tion to contributing a company?s or institution?s ability to compete with others, also helps, when it is accepted and practiced as a philosophy of management, employees to identify themselves with their work place and boost their confi-dence in themselves as well as their institutions. Based on managers? personalities, qualifications and ability they had to become managers, communication skills and patterns as well as their approach toward their employees, internal communication differs from one institution to another. Care and attention that managers paid to motivation, appreciation, communication, empathy, listening and feed back contributes to trust and loyalty that employees had in their institutions. It also helps to establish long lasting and trustworthy relations between employees and their work places. Research results show that female managers, compared to male managers, are more attentive, motivated and connecting more with their employees, and valuing more their work. The qualifications a female manager has almost the same with the qualifications an ideal manager should have. Besides their strong communications skills, their abilities to choose the most appropriate means and methods to administer make those institutions with female managers more pre-ferable for workers and employees. Based on 145 questionnaires applied to female managers in public and private universities and analyzed according to Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis Tests, this study aims to show and internal communication in these insti-tutions. It also aims to demonstrate whether or not female managers have strong communication skills, where, why and how they use internal communication in their institutions. Finally it shows how female managers perceive themselves as managers and analyzes whether or not and to what extent variables such as titles, departments, etc. affect internal communication. According to the theoritical and apllied research, women managers in uni-versities use internal communication quite effectively. The goals and methods of using internal communcaition by female managers and their view of themselves as managers support our hypotheses.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKurum içi iletişimInternal communicationYöneticiManagersKadın yöneticilerFemale managersKurum içi iletişim sürecinde kadın yöneticiler teorik ve uygulamalı bir çalışmaWomen managers in internal communication process theoretical and empirical studyDoctoral Thesis