Çakır, HasanBükel, Feyza Nur2018-01-192018-01-192006Bükel, F. N. (2006). The Achievement of fluency in intermediate level language classrooms. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7896`Konuşmada akıcılık', Yabancı dil öğretiminde yaygınca kullanılan ve özellikle iletişimsel dil öğretiminde sıklıkla `yapıda doğruluk' kavramıyla karşılaştırılan bir terimdir. Bu terim genelde genişletilmiş bir kullanımda olup, günlük yaşamda bir bütün olarak sözel becerinin eş anlamlısı olarak da kullanılır. Öte yandan, yabancı dilde yeterliliğin değerlendirilmesinde, dili kullanan kişinin sözlü performansı diğer performanslarının arasında önemli bir yer tutar. Çalışmamızın asıl gayesi, Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Intermediate seviyesi öğrencilerinin ne derece konuşmada akıcılığı edinebildiklerini tespit etmektir. Çalışma iletişimsel konuşmada akıcılık aktiviteleri doğrultusunda yürütülmüştür. Çalışmanın tamamlanması dört hafta sürmüştür, ve her hafta iki iletişimsel aktivite uygulanmıştır. Ön ve son test aktiviteleri dahil olmak üzere toplamda on aktivite yapılmıştır. Çalışmanın objektifliği açısından, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda görev yapan diğer bir öğretim görevlisinden gözlem yapması istenmiştir. Deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri çalışma hakkında daha önceden bilgilendirilmemiştir. Tez süresince aktivitelerin tamamı araştırmacı tarafından yürütülmüştür.Fluency is a commonly used notion in foreign language teaching, frequently contrasted with accuracy especially in a communicative language teaching. In ordinary life it often has an extended meaning and is used as a synonym of overall oral proficiency. On the contrary, in the assessment of foreign language proficiency, it is one of several descriptors of oral performance. The main goal of our study was to find out how far the intermediate level students in the Department Of Foreing Languages at Selçuk University can gain spoken fluency. The study was carried out through communicative fluency activities.On the whole, it took four weeks to complete the study, giving each week 2 communicative activities. A total of 10 activities were done with the students including the pre and the post test activities. In order for the study to be objective, another lecturer was asked to observe the activities.The students both in the experimental and the control group were not previously informed about the study.The same lecturer carried out the activities,who is in this case the researcher.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessKonuşmada akıcılıkSpoken fluencyYapıda doğrulukAccuracyİletişimsel dil araçlarıCommunicative language toolsOtomatikleşmeAutomaticityİletişimsel konuşmada akıcılık aktiviteleriComunicative fluency activitiesThe Achievement of fluency in intermediate level language classroomsIntermediate seviye dil sınıflarında konuşmada akıcılığın sağlanmasıMaster Thesis