Çakır, Hasan2023-05-152023-05-152000Çakır, H., (2000). Di̇l Eği̇ti̇mi̇nde Örnek Seçi̇mi̇. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 371-381.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/47317Yabancı dil eğitiminde bir dilbilgisi konunun öğrenciye başarılı bir şekilde sunulması gerekir. Bu öğrencinin konuyu kolayca kavraması açısından oldukça önemlidir. Özellikle yabancı dilin her hangi bir dilbilgisi konusunda bir noktayı açıklarken, öğretmen örnek cümleler kullanmaya kendisini sıklıkla mecbur hisseder. Bu nedenledir ki öğretilecek konuyla ilgili herhangi bir cümleyi örnek olarak gösterir. Örnek cümleler kimi zaman işe yarar, kimi zamansa hiç işe yaramaz. Bunun asıl nedeni ise bu şekilde ele alınan her cümlenin geniş örnek kavramı içerisine girmesine rağmen, her zaman öğrenme hedefine uygun olmamasıdır. Örnek kavramından kastedilen, elde mevcut her cümle değil, dil öğretirken öğretmenin amacına uygun, açıklayıcı değerdeki cümledir. Burada ileri sürülen görüş, Corder (1967: 165) in input (girdi) hakkındaki görüşü ile bağdaşmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDi?l Eği?ti?mi?nde Örnek Seçi?mi?Article6371381