Erdoğan, Elif2023-01-162023-01-162021Erdoğan, E., (2021). Zum Erwerb der interkulturellen Kompetenz in Zeiten der Digitalisierung. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 46, 250-261. DOI: 10.52642/susbed.9105612667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/44690Eine Fremdsprache zu beherrschen bedeutet nicht nur über ein ausreichendes, sprachliches Wissen zu verfügen, es hat immer etwas mit der Begegnung der Zielkultur zu tun. Infolgedessen ist das wesentliche Ziel des Fremdsprachenunterrichts, Zugang zu einer anderen Kultur zu suchen und den Fremdsprachenlerner darauf aufmerksam zu machen, dass in einer anderen Kultur; Wörter, Sprechtätigkeiten usw. einen anderen Sinngehalt haben können. Doch die Fremdsprachenlerner, die in zielsprachenfernen Regionen leben, haben oft keine Möglichkeit außer einem Text in einem Lehrbuch, oder außer einem Video, in denen Gespräche künstlich gesteuert sind, eine Innenansicht der Zielkultur zu bekommen. Die Zielkultur ist weder in der Klasse noch in der persönlichen Umgebung vorhanden und wird im Fremdsprachenunterricht oft nur über Medien vermittelt, die meist keine Authentizität haben. Aus diesem Grund reichen Lehrbücher und Lehrkräfte allein nicht aus, um dieses relevante Ziel zu erreichen. Im Zeitalter der Digitalisierung ist es jedoch nicht mehr unwahrscheinlich dieses Ziel zu realisieren. In diesem Beitrag wird dieses Thema näher bearbeitet und mithilfe von einer Umfrage, an der die Studierenden im Studienfach Germanistik der Universität Selcuk teilgenommen haben, versucht herauszufinden, ob die Fremdsprachenlerner durch soziale Medien landeskundliches Wissen über die Zielkultur erwerben können und welche Rolle die sozialen Medien beim landeskundlichen Lernen spielen.Farklı kültürlere mensup insanlar arasında başarılı bir iletişim kurabilmek için sadece o dilin gramer yapısını ya da sözdizimi kurallarını bilmek yeterli değildir, aynı zamanda hedef dilin kültürünü de bilmek gerekir. Bu nedenle yabancı dil derslerinin amacı öğrencilere sadece dilbilgisi konularını aktarmak değil, hedef dilin farklı bir kültür yapısına sahip olduğunu ve bu kültürün özelliklerinin; kelimelerin veya davranışların hedef kültürde farklı anlamları olabileceğini öğretmek olmalıdır. İçinde yaşadığımız dijitalleşme çağında neredeyse artık herkes sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bunun olumsuz yönleri olduğu gibi yabancı dil olarak Almanca öğrenenler için olumlu etkileri de vardır. Örneğin hedef dilin kullanıldığı ülkeden ve kültüründen uzakta yaşayan yabancı dil öğrencileri, bir Almanın günlük hayatını yansıttığı Instagram’daki hikayelerinden ya da YouTube’deki bir video kanalından hedef dilin kültürünü tanıma şansını yakalar. Kısacası sosyal medya aracılığıyla öğrenciler, yabancı dil derslerinin en önemli hedefi olan farklı kültürleri tanıma imkanını bulur. Bu çalışmanın amacı Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerinin katıldığı bir anket yardımıyla, öğrencilerin sosyal medya aracılığıyla hedef dilin ülke bilgisi hakkında bilgi edinip edinemediklerini ortaya çıkarmak ve sosyal medyanın ülke bilgisi öğrenimindeki rolünü belirlemektir.de10.52642/susbed.910561info:eu-repo/semantics/openAccessKulturInterkulturalitätInterkulturelle KompetenzLandeskundeSoziale MedienKültürKültürlerarasılıkKültürlerarası YetiÜlke BilgisiSosyal MedyaZum Erwerb der interkulturellen Kompetenz in Zeiten der DigitalisierungSosyal Medyanın Kültürlerarası Yetinin Edinilmesi Üzerindeki RolüArticle46250261