Akmeşe, Kadriye Alev2023-02-022023-02-022021Akmeşe, K. A., (2021).Türkiye'deki Devlet Üniversitelerinde Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Bölümlerinin Müfredatları Üzerine Bir Araştırma. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , 6 , 75-93.2548-0588https://hdl.handle.net/20.500.12395/45143Gastronomi, 2000’li yıllar itibariyle akademik ve sosyal çerçevede popülerlik kazanmaya başlayan ve son yıllarda turizmde önemli alt türlerden biri olarak ortaya çıkan yemek süreci ve mutfak kültürleri olarak ifade edilmektedir. Tarihi insanoğlunun geçmişi kadar eski olan ve yemek ihtiyacına dayanan gastronomi, tarihsel süreçte yaşanan kültürlerarası hareketlilik ve teknolojik gelişmeler ışığında yeni bir form ve tarz kazanmıştır. Özellikle son 15 yıllık süreçte turizm perspektifinde yaşadığı hızlı yükseliş ile adından sıkça söz ettiren gastronomi, akademik açıdan da önem kazanan çalışma alanlarından biri haline gelmiştir. Gastronomi alanında nitelikli bireyler yetiştirerek turizme katkı sağlamak için açılan gastronomi ve mutfak sanatları bölümlerinin sayısı, 2021 yılı itibariyle 59’a ulaşmıştır. Bu çalışma ile yükseköğrenime başvuran adaylar tarafından tercih edilme oranları da oldukça yüksek olan bu programların akademik müfredatları ve eğitim kapsamları incelenerek gastronominin akademideki durumu değerlendirilmeye çalışılmıştır.Gastronomy is recently defined as the food processing and cuisine culture under the subtitles of tourism and started to become popular in academic and social environments starting from the beginning of 2000s. It might be stated that the gastronomy which backs to the ancient times of mankind and based on the need of eating has gained a new form and style as it has affected by inter cultural movements and technological advances. Gastronomy is considered as one of the important study areas mentioned frequently with a step uptrend for nearly two decades from the perspective of tourism. By the year 2021 number of gastronomy and culinary arts departments intending to contribute to tourism eventually by educating and training qualified individuals reached to 59. By means of this research it is aimed to probe, examine and evaluate the curriculum and education scopes of gastronomy departments which are increasingly preferred by higher education candidates and these departments’ situation within the higher education system.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGastronomigastronomi turizmigastronomi ve mutfak sanatlarıgastronomi müfredatıGastronomygastronomy tourismgastronomy and culinary artsgastronomy curriculumTürkiye'deki Devlet Üniversitelerinde Gastronomi Ve Mutfak Sanatları Bölümlerinin Müfredatları Üzerine Bir AraştırmaA Research on the Curriculums of Gastronomy and Culinary Arts Departmets of State Universities in TurkeyArticle67593