Çağdaş, AyselArı, Sakine İlkim2016-12-292016-12-292015-06-16Arı, S. İ. (2015). Önergenlerin özsaygılarının çocuk-anababa ilişkileri açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/3586Bu çalışmada, önergenlerin özsaygılarının çocuk-anababa ilişki biçimine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma verileri 12-14 yaşlarında 234 (123 kız; 111 erkek) öğrenciden alınmıştır. Araştırma tarama modelinde düzenlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin özsaygıları "Coopersmith Özsaygı Ölçeği" ile Önergenlerin ebeveynleri ile ilişkisi "Çocuk-anababa ilişkileri Ölçeği" ile ölçülmüştür. Çocuk- Anababa ilişki biçimine göre, Önergenlerin genel özsaygı ve özsaygı alt boyut puan ortalamaları cinsiyete göre farklılaşmaktadır (p>0.001).In this study, the self-esteem in pre-adolescents has been examined if there is a differentiation according to parent-child relationship. The data of this study consists 12.14 year of 234 students in total (123 girls; 111 boys). The study is organized by Descriptive Model. In this study, the self-esteem in students is evaluated with "Coopersmith Self-esteem Inventory", and the parent relationship of pre-adolescents is evaluated with "Parent-Child Relationship Inventory". According to Parent- Child Relationship style, the general self-esteem in pre-adolescents and average point of sub dimensional self-esteem is undifferentiated in gender difference.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessChild developmentÇocuk gelişimiAdolescentsErgenlerSelf esteemBenlik saygısıAile içi ilişkilerFamily relationsÖnergenlerin özsaygılarının çocuk-anababa ilişkileri açısından incelenmesiInvestigation of self-esteem in pre-adolescents acording to parents-child relationMaster Thesis