Karaman, SibelAkbulut, Yusuf2020-03-262020-03-262009Karaman, S., Akbulut, Y., (2009). Biçim ve Usul Açısından Abdülkâdir Meragi'nin Kârları. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 379-408.1300-5766http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RZek9EazU=https://hdl.handle.net/20.500.12395/23158Türk müziğinin en büyük din dışı beste formlarından biri olan “kâr”ın, en güzel örnekleri ilk büyük Türk bestekârı ve nazariyatçısı Abdülkâdir Merâgî’ye aittir. Kendinden sonra gelen “kâr” formu bestecilerini de etkilemiş olan bu büyük bestekârın toplam 10 adet “kâr”ı bulunmaktadır. “Kâr” formunun Merâgî’ye ait ilk örneklerinin biçim, usûl açısından nasıl bir dağılım gösterdiği mevcut notalardan incelenip, sunulmuştur.The most beautiful examples of "kar" one of the biggest non-religious melody forms in Turkish Music belong to Turkish composer and theorist Abdülkadir Meragi. This great composer who had a great influence on the succeeding "kår" composers has totally 10 "kar"s. The first examples of the "kar" form belonging to Meragi have been examined and presented how they are situated in terms of style and pattern.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTarihTürk MüziğiAbdülkâdir MerâgîUsûl-Aruz Vezni İlişkisiKârŞekilBiçimTurkish MusicThe relationship between meter and Aruz-PatternShapeStyleBiçim ve Usul Açısından Abdülkâdir Meragi'nin KârlarıAbdülkâdir Merâgî's "Kâr's in Terms of Style and PatternArticle26379408