Aydoğan, HasanKuş, RecaiÖzsoy, Abdullah2018-05-182018-05-182005Aydoğan, H., Kuş, R., Özsoy, A. (2005). Malzeme bilimi öğretiminde çoklu ortam uygulamaları. Selçuk-Teknik Dergisi, 4 (1), 20-30.1302-6178https://hdl.handle.net/20.500.12395/10724URL: http://sutod.selcuk.edu.tr/sutod/article/view/9Çoklu ortam eğitim-öğretimden pazarlamaya kadar birçok alanda kullanılmaktadır. Çoklu ortam uygulamaları Malzeme Bilimi dersinin okutulmasında da çok büyük yararlar sağlayabilir. Bir metini bilgisayarda yazıp, projeksiyonla yansıtmak çoklu ortam kullanmak demek değildir. Çoklu ortamın kullanımında dikkat edilmesi gereken birçok özellik vardır. Bu özelliklere dikkat edildiği ölçüde, elde edilecek fayda daha da yüksek olacaktır. Malzeme Bilimi dersi temel bilim derslerinden birisi olup, teknik eleman yetiştirilmesinde son derece önemlidir. Çoklu ortam özellikleri kullanılarak sanal bir laboratuar oluşturulabilir. Bu çalışmada, çoklu ortam özellikleri ve öğretimdeki yeri incelenmiş; Malzeme Bilimi dersindeki uygulamalarından örnekler verilmiştir.Multimedia is used in a variety of areas such as from training and teaching to marketing. It can be used to provide many benefits in teaching of the material science. It is not using multimedia writing a text on a computer and reflecting it by projector. There are some matters that should be in use multimedia. If it is taken into account necessarily to these matters, the utility that will be achieved can be considerably more. The subject of material science is one of the fundamental subjects that are extremely essential in educating technical staff. It can be form an imaginary laboratory using the features of multimedia. In this study, the properties of multimedia and its role in education were investigated and it was given some examples from applications in the material science.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇoklu ortamMalzeme bilimiBilgisayar destekli öğretimMultimediaMaterials scienceComputer assisted instructionMalzeme bilimi öğretiminde çoklu ortam uygulamalarıMultimedia application on the materials science teachingArticle42030