Demi̇rkaya, HilmiArıbaş, Kenan2023-04-072023-04-072004 AğutoDemi̇rkaya, H., Arıbaş, K., (2004). Sosyal Bi̇lgi̇ler Öğretmenli̇ği̇ Üçüncü Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Coğrafya Dersi̇ne Yöneli̇k Tutumlarının Değerlendi̇ri̇lmesi̇. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 179-187.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46684Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimi 3. Sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Öğrencilerin coğrafyaya yönelik tutumlarını belirlemek için hazırlanan ve 30 maddeden oluşan coğrafya tutum ölçeği, Burdur Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinden 160 kişiye uygulanmıştır. Sosyal Bilgiler öğrencilerinin coğrafyaya yönelik tutumları genelde olumludur. Öğrencilerin coğrafyaya karşı tutumlarının cinsiyete göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Buna karşın, Sosyal Bilgiler Öğrencilerinin coğrafyaya yönelik tutumlarının I. Öğretim ya da II. Öğretimde öğrenim görmelerine göre farklılaştığı belirlenmiştir.The purpose of this study is to investigate the attitudes of the third year students at the preservice Social Studies Education Department towards geography course. A 30 – item geography attitude scale prepared to find out students’ attitudes towards geography course is administrated to 160 third year students at the Preservice Social Studies Education Department of the Faculty of Burdur Education. It is found out that attitudes of the students at the Preservice Social Studies Education towards geography are generally positive. There is no significant gender differences found between male and female students’ attitudes towards geography. Nevertheless, there is a significant difference in students’ attitudes with respect to the type of the teaching programme (primary programme or secondary programme).trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoğrafyaya yönelik tutumsosyal bilgiler eğitimicinsiyetöğretim türüAttitudes toward geographysocial studies educationgenderteaching programSosyal Bi̇lgi̇ler Öğretmenli̇ği̇ Üçüncü Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Coğrafya Dersi̇ne Yöneli̇k Tutumlarının Değerlendi̇ri̇lmesi̇Article12179187