Yavuz, Mustafa2020-03-262020-03-2620091303-04852148-7561http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T1RjME1EVTE=https://hdl.handle.net/20.500.12395/23089Öğrenci velileri bakımından büyük önem taşıyan OKS’ de hangi özelliklere sahip olan öğrencilerin başarılı olduğunun ortaya çıkarılmasının öğrenciler, veliler, öğretmenler, yöneticiler ve araştırmacılar bakımından yararlı olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle araştırmada ilgili alan yazın incelenerek, öğrencilerin fen liselerine girişte kullanılan matematik-fen puanları, ailenin aylık gelir durumu, öğrencinin dershaneye gitme süresi, anne ve baba eğitim düzeyleri değişkenlerinden oluşan bir model geliştirilerek, bu modelin uyumu yapısal eşitlik modeli ile araştırılmıştır. Araştırmada hipotezlerin test edilebilmesi için veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2007–2008 eğitimöğretim yılında Konya ilinde Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavına (OKS) giren 23.895 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu öğrenciler arasından tesadüfî olarak seçilen 310 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda anne ve baba eğitiminin doğrudan ayrıca baba eğitiminin aylık gelir artışı ve öğrencinin dershaneye gitme süresi aracılığı ile öğrencinin matematik-fen puanını pozitif olarak etkilediği tespit edilmiştir.Discovering what determines students’ success in the Secondary Education Institutional Exam is very important to parents and it is also critical for students, teachers, directors, and researchers. Research was carried out by studying the related literature and structural equation modeling techniques. A structural model was created that consisted of students’ mathematics and science scores used by the College of Science Schools in addition to family income, attendance at private test preparatory courses, and parents’ educational levels. The study’s population consisted of 23,895 students who took the Secondary Education Institutional Exam in Konya/Turkey. The study sample consisted of 310 randomly selected students from the study population. The results show that parents’ educational levels have a direct eff ect, and that increased incomes due to both the father’s educational level and a preparatory course attendance have indirect eff ects on mathematics-science scores.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıOrtaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavında öğrencilerin Matematik-Fen ( MF ) puanlarını etkilediği düşünülen bazı faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesiFactors that affect mathematics-science ( MS ) scores in the secondary education institutional exam : An application of structural equational modelingOther9315431572