Çiçekçi, FarukPoçan, BernaAyyıldız, BurakKoyuncu, Dilara Aylinİnan, Hatice BeyzaKakat, Aleyna BetülKamış, AyşeKurağ, MustafaTavlı, Yusuf EmrePoçan, Büşra2023-07-302023-07-302023 HazirÇiçekçi, F., Poçan, B., Ayyıldız, B., Koyuncu, D. A., İnan, H. B., Kakat, A. B., Kamış, A., Kurağ, M., Tavlı, Y. E., Poçan, B., (2023). Measuring Medical Students’ Awareness of Rational Drug Use and Assessing Associated Factors. Selçuk Genel Tıp Dergisi, 33(3), 347-351. DOI: 10.54005/geneltip.11994292602-3741https://hdl.handle.net/20.500.12395/49011Aim: To measure Selcuk University Medical Faculty (SUMF) students’ levels of awareness of rational drug use (RDU) in adults and to assess related factors. Material and Methods: The data for this descriptive, cross-sectional study were derived from an online questionnaire completed by SUMF students; the questionnaire employed a sociodemographic survey and the Rational Drug Use Scale. Statistical analysis was conducted using the SPSS software, and a p-value of <.05 was considered statistically significant. Results: Four hundred and forty-six students (51.1% women, 48.9% men) participated in this study. The results showed that awareness of correct drug use was higher in women than in men (p=.01) and that awareness of correct drugs (p=.007), correct use (p=.003), and RDU (p=.002) were higher in clinical students than in preclinical students. Awareness of correct information (p=.008), correct drugs (p=.03), correct use (p=.009), and RDU (p=.002) were higher in students who took RDU education than in those who did not. Awareness of correct information (p=.018), correct use (p=.002), and RDU (p=.015) were also higher in students who considered RDU education necessary than in those who did not. Conclusion: The results of this research indicate that students’ RDU awareness levels should be improved. Effective, formal and non-formal education opportunities should continue to be used and developed to create and spread awareness of RDU.Amaç: Bu çalışmada, Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi (SÜTF) öğrencilerinin erişkinlerde akılcı ilaç kullanımı farkındalık bilgisinin ölçülmesi ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem ve Gereçler: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki çalışmanın verileri; sosyo-demografik anket formu, Akılcı İlaç Kullanımı Ölçeği (AİK) kullanılarak oluşturulan anketle SÜTF öğrencileriyle çevrimiçi paylaşılarak toplanmıştır. Çalışmanın istatistiksel analizi SPSS programıyla yapılmış, p<0,05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Anket çalışmasına 446 (%51,1 kadın, %48,9 erkek) öğrenci katılmıştır. Sonuçlarda, kadınlarda doğru kullanım şekli farkındalığının erkeklerden yüksek olduğu belirlenmiştir (p=,01). Doğru ilaç (p=,003), doğru kullanım şekli (p=,002), akılcı ilaç kullanımı farkındalıklarının (p=,007) klinik sonrası öğrencilerde klinik öncesindekilere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Doğru bilgilendirme (p=,008), doğru ilaç (p=,03), doğru kullanım şekli (p=,009), akılcı ilaç kullanımı farkındalıklarının (p=,002) AİK eğitimi alan öğrencilerde almayanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Doğru bilgilendirme (p=,018), doğru kullanım şekli (p=,002), akılcı ilaç kullanımı farkındalıklarının (p=,015) AİK eğitimini gerekli gören öğrencilerde görmeyenlere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç: Bu araştırmanın sonuçları, öğrencilerin AIK farkındalık düzeylerinin geliştirilmesi gerektiğini göstermektedir. Akılcı ilaç kullanımı bilincinin oluşturulması ve yaygınlaştırılması için etkin, örgün ve yaygın eğitim fırsatları kullanılmaya ve geliştirilmeye devam edilmelidir.en10.54005/geneltip.1199429info:eu-repo/semantics/openAccessrational drug useawarenessmedical educationAkılcı ilaç kullanımıfarkındalıktıp eğitimiMeasuring Medical Students’ Awareness of Rational Drug Use and Assessing Associated FactorsTıp Öğrencilerinin Akılcı İlaç Kullanımı Bilincinin Ölçülmesi ve İlgili Faktörlerin DeğerlendirilmesiArticle333347351