Doğan, OğuzOral, İmran2018-01-052018-01-052006-01-18Oral, İ. (2006). Ortaöğretimde çoklu zeka kuramının elektrik konularını öğrenme sürecine etkisinin araştırılması. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7702Bu çalışmada Ortaöğretimde Çoklu Zekâ Kuramı'nın elektrik konularını öğrenme sürecine etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın amacı; fizik-1 dersi elektrik konularında, çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan ders materyallerinin lise 1. sınıf öğrencilerinin öğrenme sürecine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, Konya ili merkezindeki Selçuklu Atatürk Lisesi, Karatay Lisesi ve Meram Anadolu Liselerinin 1.sınıflarından 84'ü kız, 80'i erkek olmak üzere toplam 164 öğrenciden oluşturulmuştur. Uygulama 2004-2005 öğretim yılının 2. döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak öğretmenlere ?Eğitimciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri? ve ?Öğrencilere Yönelik Çoklu Zekâ Alanları Gözlem Formu?, öğrencilere de ?Öğrenciler İçin Çoklu Zekâ Alanları Envanteri? ve fizik başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 11.00 (Statistical Package For Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin test edilmesinde Tukey HSD testi, Standart sapma, Aritmetik ortalama ve Bağımsız T- testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, çoklu zekâ kuramına dayalı hazırlanan ders materyallerinin öğrencilerin öğrenme sürecine etkisinin olduğunu göstermiştir. Bu etkinin en fazla M-R, S-D, S-K ve doğacı zekâ gruplarındaki öğrencilerin öğrenme sürecine olumlu bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, tüm sınıflarda her zekâ alanına sahip öğrencilerin bulunduğu tespit edilmiştir.In this study the effects of the Multiple-Intelligence Theory on the learning process of electrical subjects in the secondary education were investigated. The aim of the study is to research the effect of the course materials based on Multiple Intelligence Theory among the first class students of high-school?s learning process at the electrical subjects of the physics-1 course. The sample of the study was consisted of total 164 students; 84 girls and 80 boys from the first year classes of Selçuklu Atatürk, Karatay and Meram Anadolian high schools in centre province of Konya. The applications were given in the second- term of 2004-2005 Academic Year. As the data source, ?Multiple Intelligence Inventory for Educators? and ?Multiple Intelligence Observation Form For Students? were applied to the teachers and ?Multiple Intelligence Inventory for Students? and physic achievement test were applied to the students. The SPSS 11.00 (Statistical Package For Social Sciences) packet programme was used to evaluate the data. The test of Tukey HSD, Standart Deviation, Mean and Independent Sample t-test were used for testing the investigation?s hypotheses. The results proved that the materials prepared according to Multiple Intelligence Theory has an obvious effect on the students? learning process. This effect was particularly seen on the student groups of the Musical / Rhytmic, Verbal / Linguistic, Interpersonal and Naturalist Intelligence. It was also determined that there were lots of students having different intelligences in all classes.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZekaÇoklu zeka kuramıFizik eğitimiIntelligenceMultiple intelligence theoryPhysics educationOrtaöğretimde çoklu zeka kuramının elektrik konularını öğrenme sürecine etkisinin araştırılmasıInvestigation of the effect of multiple intelligence theory on the learning process at electrical subjects in the secondary educationMaster Thesis