Ayva, Aziz2018-07-312018-07-312006Ayva, A. (2006). Konya âşıklık geleneğinde mahlas alma. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, (16), 23-33.2458-908Xhttps://hdl.handle.net/20.500.12395/11668URL: http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/511Mahlas, Türk saz şiirinde ve aşıklık geleneğinde, aşıklann asıl adları yerine kullandıkları takma adlarına verilen addır. Zamanla, aşıkların ilk adları unutulmuş ve mahlaslarıyla anılır olmuşlardır. Aşıklık geleneğinde, aşıkların mahlas almaları çok çeşitli şekillerde olabilmektedir. Biz bu yazımızda, Anadolu aşıklık geleneğinde önemli bir yere sahip olan Konya aşıklık geleneği içerisinde yer alan aşıkların, aşıklık geleneğinde "takma ad" olarak da bilinen mahlas almalarını / kullanmalarını inceleyeceğiz.Mahlas is the name given to the pseudonyms which minstrels use in the Turkish poetry and tradition of minstrelsy. in time, the original names of minstrels were forgotten and they began to be remembered with their mahlases, pseudonyms. Minstrels' assuming pseudonyms can take place in various forms in the traditlon of minstre/sy. in this study, we wi/1 study the assumption/use of mahlas, also known as pseudonyms in the tradition of minstrelsy, by minstrels in the tradition of minstre/sy in Konya, which boasts a significant p/ace in the Anatolian traditlon of minstrelsy.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAşıklık geleneğiKonyaMahlas almaKonyalı aşıklarTraditlon of minstrelsyAssuming a mahlasMlnstrels of KonyaKonya âşıklık geleneğinde mahlas almaAssuming a pseudoynm in the tradition of minstrelsy in KonyaArticle2333