Ergün, Gözde SevalAkgün, Vasviye Özlem2023-07-232023-07-232016Ergün, G. S., Akgün, V. Ö., (2016). Ağızdan Ağıza İletişim Kavramının Önemi Üzerine Kuramsal Bir Çalışma: Turizm Araştırmaları İncelemesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (12), 152-175.2146-7226https://hdl.handle.net/20.500.12395/48871Günümüz pazarlarında sunulan mal ve hizmet çeşitliliğinin çok fazla olması, tüketicilerde kararsızlık yaratmaktadır. Bu kararsızlık tüketicileri çeşitli bilgi kaynaklarına yöneltmekte ve bireyler çevrelerinde bulunan kaynaklardan mal ve hizmetler hakkında bilgi toplama ihtiyacı duymaktadırlar. İletişim araçlarının değişen dünya koşullarında çeşitlenmesi tüketicilerin bilgi toplama ve satın alma karar verme sürecini de etkilemektedir. Çalışmanın amacı, ağızdan ağıza iletişim kavramının turizm sektöründe tüketici davranışları üzerine etkisinin tartışılmasıdır. Ağızdan ağıza iletişime ilişkin turizm sektöründe yapılan araştırmaların tespiti ile birlikte çalışma, turizm sektörü alanında 2000 ve 2016 yılları arasında akademik dergilerde yayınlanan ağızdan ağıza iletişim konulu makaleleri incelemektedir.Diversity in goods and services in today's markets create vacilliation in consumers' minds. This vacilliation prompts consumers to gather information about the goods and services from different information resources. Also, diversity in mass media in a changing world conditions affects the process of decision making in gathering information and purchasing. The purpose of this article is to study the effects of word-of-mouth communication on consumer behaviors in tourism sector. This article contains and studies the articles about word-ofmouth communication in tourism sector from 2000 to 2016 in the journals.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAğızdan Ağıza İletişimTurizmTurist DavranışıWord-of-mouth communicationTourismTourist BehaviorAğızdan Ağıza İletişim Kavramının Önemi Üzerine Kuramsal Bir Çalışma: Turizm Araştırmaları İncelemesiArticle12152175