Kaya, Mehmet FedaiÖztüre, Ayşe2017-12-082017-12-082010Öztüre, A. (2010). Hasta memnuniyeti üzerine istatistiki analiz. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/6980Bu çalışmanın amacı; yatarak tedavi gören ve polikliniğe başvuran hastaların demografik karakterlerini ortaya çıkarmak, hasta memnuniyetini etkileyen faktörleri ve hasta memnuniyet-memnuniyetsizliği ile ilişkili faktörleri belirlemektir. Bu çalışma 1 Ocak 2008 ile 31 Aralık 2008 tarihleri arasında Konya ilindeki özel bir hastanede; örneklem seçilerek polikliniğe gelen 383 hasta ile servislerde yatarak tedavi gören 372 hastaya (toplam 755 hasta) uygulanmıştır. Anket, poliklinik ve yatan hizmeti alan hastalar için 2 farklı şekilde düzenlenmiştir. Hastaların demografik bilgileri, bakım özellikleri ve memnuniyetleri hakkında bilgiler toplanmıştır. Anketlerde doktor, hemşire ve diğer personelin (danışma, sekreter vb.) tecrübe ve davranış memnuniyeti, hastanenin teknik donanım ve temizlik durumu memnuniyeti, acil servisten memnuniyet ve yapılan işlemler hakkında bilgi verilmesi ile tetkikler için bekleme süresi hakkındaki algılama memnuniyeti, hastaneyi tekrar tercih edip etmeyeceği ve hastaneden ayrılırken ki memnuniyet hususlarında poliklinik ve yatan hastalara anket uygulandı İstatistiksel analizler, SPSS 13.0 istatistiksel yazılım programı kullanarak yapıldı.The aim of this study is to find out demographical characteristics of patients who were treated and admitted to clinic and also to determine the factors which impact patient satisfaction and dissatisfaction. This study is applied to 383 patients who were admitted to clinic and 372 patients who were inpatient treated in service by stratified random sampling in a private hospital in Konya between 1 January 2008 and 31 December 2008. The survey is arranged in two different way for clinic and service patients. The information was collected about demographical knowledge, maintenance features and satisfaction of patients. The survey is applied to clinic and service patients to determine satisfaction of experience and behaviour of doctor, nurse and other personal, technical equipment and cleaning status of hospital, emergency services and giving information about the process, tests for the detection of standby time on satisfaction, whether the hospital would not choose again and leaving the hospital. The statistical analysis are computed by using SPSS 13.0 package programme.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHasta memnuniyetiMemnuniyetsizlikHealth servicesDissatisfactionHasta memnuniyeti üzerine istatistiki analizThe statistical analysis of patient satisfactionMaster Thesis