İraz, RıfatÖzyörük, Mustafa2015-03-192015-03-192010-03-04Özyörük, M. (2011). Hizmet sektöründe performans değerlendirme. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/1793Hizmet sektöründe performans diğer alanlardan daha kaotik bir anlam taşır. İnsan ? insan ilişkisinden doğan; hizmet, verimlilik, karlılık, müşteri tatmini, işgören tatmini, sürekliliğin ve sürdürülebilirliğin sağlanması, arz-talep dengelerinin kurul-ması, kurum kültürünün oluşması, benzerlerle rekabet koşullarının sağlanması, teda-rikçi ilişkileri, atık kontrolü, ürün pazarlaması gibi işletme atmosferinin temel nite-likleri çok farklılıklar gösterir. Bu çalışmada performans yönetimi, ?Performans yönetiminde tutarlılık üze-rine karşılaştırmalı bir çalışma ve çalışanların memnuniyetlerinin ölçülmesi? şeklin-de incelenmiştir.. Konuyla ilgili kavramları şu şekilde özetleyebiliriz. Performans yönetimi; planlama, ölçme, geliştirme, denetleme, değerlendirme ve ödüllendirme gibi çalışan-ların performanslarının yönetimi ile alakalı olarak yol gösterici bir kavramdır. Bu bakımdan planlama; Organizasyonel hedeflere ulaşmak için gayret sarf eden bireyler ve gruplar için performans hedefleri ve beklentilerinin çerçevesi anlamına gelir. Ölçme; bireysel veya grup olarak çalışanlar tarafından ulaşılan sonuçlar ve perfor-mansın değerini kuşatır. Geliştirme; daha fazla sorumluluk vererek işle ilgili yöntem-ler geliştirme veya yeni beceriler edinmeyi sağlayacak görevler veya eğitimler yoluy-la performans kapasitesinin yükseltilmesi anlamındadır. Denetleme; çalışanlara ve çalışma gruplarına, prosesleriyle ilgili amaçlara ulaşma konusunda performanslarını ölçme ve geri bildirimde bulunma anlamına gelmektedir. Değerlendirme; bir çalışa-nın performans planındaki standartlarla çalışanın veya grup performansının değer-lendirilmesi ve performansın özetlenmesi manasındadır. Ödül ise bireysel olarak veya grup üyeleri olarak çalışanların, kurum misyonuna katkılarından dolayı tanın-ması ve güdülenmesinin sağlanması anlamına gelmektedir. İyi performansa teşekkü-rün birçok yolu vardır. Performans değerlendirme ile kaliteyi ayrı tutmak mümkün değildir. tüm performans değerlendirme çıktıları ?kalite? girdisi olarak değerlendirilebilir. yapılan her çalışma kalite sonucunu doğurmalıdır.insanların yaptıkları her şeyin kalite felse-fesinin içinde değerlendirilmesi esasında dünyayı değiştirecek bir anlayıştır.Kaliteli sürdürülebilen bir hayat, bunun için kaliteli bir iş, bunun için kaliteli bir eğitim, kali-teli bir insan olmak, kaliteli iş üretmek...In this study, we researched performance management related the main subject as ?A comparative study about consistent in performance management and measurement of employee?s satisfactory?. We can summarize concepts related with our subject like this. Performance Management is a concept which guidance relates to the management of employee performance (i.e., planning, measurement, developing, monitoring, rating, and rewarding employee contributions). In this respect, "Planning" means setting performance expectations and goals for groups and individuals to channel their efforts toward achieving organizational objectives. "Measurement" encompasses the assessment of performance and results achieved by individual employees, groups of employees or teams. "Developing" means increasing the capacity to perform through training, giving assignments that introduce new skills or higher level of responsibility, improving work processes, or other methods. "Monitoring" means consistently measuring performance and providing ongoing feedback to employees and work groups on their progress toward reaching their goals. "Rating" means evaluating employee or group performance against the elements and standards in an employee?s performance plan, summarizing that performance, and assigning a rating of record. "Rewarding" means providing incentives to and recognition of employees, individually and as members of groups, for their performance and acknowledging their contributions to the agency?s mission. There are many ways to acknowledge good performance. Performance evaluation and quality is not possible to keep separate. Output rating of all performance "quality" can be considered as input. The quality of each study result.Their philosophy of everything else in the evaluation will fundamentally change the world one idea.Quality sustained a life, a quality for this work, a quality education for this purpose, a quality human being, producing quality work ? At this point the definition of fully.. Quality and standards are engaged. Be seen separately to assess the quality and performance does not seem possible.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHizmet sektörüService sectorMüşteri tatminiCustomer satisfactionPerformans değerlendirmePerformance evaluationSağlık sektörüHealth sectorHizmet sektöründe performans değerlendirmePerformans management in service sectorMaster Thesis