İleri, Yusuf YalçınSoylu, Yasemin2023-04-012023-04-012010İleri, Y. Y., Soylu, Y., (2010). Bir Rekabet Üstünlüğü Aracı Olarak Çeviklik Kavramı ve Örgüt Yapısına Olası Etkileri. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 13(1-2), 13-28.2564-7458https://hdl.handle.net/20.500.12395/46500Günümüzün hızlı değişen ve her an beklenmedik olaylarla sarsılabilen piyasa koşullarında çevik olmayı sağlayabilen kuruluşlar üretim ve satışı başarı ile devam ettirebilmektedir. Bu nedenle, işletmelerin; işbirliği, kaynak kullanımı, ilişkiler, esneklik ve benzeri durumlardan başlayarak kendisini çevik yapacak yolları ve yöntemleri bulması böylece ortaya çıkacak sorunları çözmeye çalışması gerekmektedir. Şirket sahipleri ve üst yönetimleri, şirketin başarılı olmasını en çok arzu edenler olmakla birlikte bir şirketin çevik veya ataletli olmasında en önemli sorumluluk üst yönetime düşmektedir. Genellikle kurumsal çeviklik de, kurumsal atalet de tepede oluşup aşağıya doğru yayılır. Dolayısıyla işletmede başarıyı isteyen üst yönetim ataleti yenerek işletmeyi rekabet üstünlüğü sağlayacak olan çevikliğe ulaştırabilmelidir.Only agile organizations can successfully continue their production and sale functions in rapidly changing and unexpected events occurring markets. Therefore, enterprises should find new methods to become agile and try to solve happening problems especially in the mean of collaboration, use of resources, interrelationships and flexibility. The company owners and top management of the companies desire to be very successful and also they are responsible for the companies to be agile or inertia. Both institutional inertia and institutional agility spread from top management to the rest of the organization. Therefore, top managements of the companies should defeat inertia and establish institutional agility that will provide competitive advantage to the company to gain success.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇeviklikrekabetörgüt yapısıAgilitycompetitionorganizational structureBir Rekabet Üstünlüğü Aracı Olarak Çeviklik Kavramı ve Örgüt Yapısına Olası EtkileriThe Concept of Competitive Advantage as a Tool for the Agility and Organizational StructureArticle131-21328