Aylan, Fatmanur KübraSezgin, Mete2018-04-252018-04-252016Aylan, F. K., Sezgin, M. (2016). Turistlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırma. Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, (1), 285-300. Retrieved from http://sutsad.selcuk.edu.tr/index.php/sutsad/article/view/1582548-0588https://hdl.handle.net/20.500.12395/10448Turizmde yeşil pazarlama uygulamaları tüketicilerin seyahatleri ile ilgili satın alma davranışlarını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Dolayısıyla tüketicilerin karar verme sürecinde, yeşil otellere yönelik düşüncelerinin ve kalma niyetlerinin otel seçimlerini etkilediği görülmektedir. Bu tespitlerden hareketle, bu çalışmanın temel amacı, otel müşterilerinin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin demografik değişkenlere göre farklılıkları incelemektir. Araştırma kapsamında daha önce geliştirilen ölçekler kullanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışmada amaca göre örneklem yöntemi tercih edilmiş ve anket Antalya ilindeki yeşil yıldıza sahip 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde kalan müşteriler üzerine uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin çeşitli analizlere tabi tutulması sonucunda, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu özellikler, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, gelir düzeyi ve konaklama sıklığıdır.Applications of green marketing, a different aspect of tourism marketing, is an important factor that affect customers’ purchasing behaviors related to their travel. Therefore, customers’ beliefs and perceptions about hotels have an impact on their intention to stay during their decision?making process. Based on that, the main aim of this study is to investigate the effect of customers’ beliefs about green hotels on their intention to stay. In the context of research, a survey developed before was used. In this study, purposive sampling method was used and the survey was conducted on the customers of five stars green hotels located in Antalya. After data obtained via survey were subjected to various analyses, it’ determined that the levels of customers’ beliefs about green hotels and intention to stay differed according to their some demographic characteristics significantly. These characteristics were gender, age, education level, professional group, marital status, level of income, and frequency of accommodation.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYeşil pazarlamaTüketici düşünceleriKalma niyetiGreen marketingCustomers’ beliefsIntention to stayTuristlerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetleri: Antalya'da bir araştırmaTourists’ beliefs and intetion to stay towards green hotels: a case study in AntalyaArticle1285300