Seçer, ZarifeSarı, HakanOlcay, Oya2023-04-042023-04-042006Seçer, Z., Sarı, H., Olcay, O., (2006). Anne Tutumlarına Göre Okulöncesi̇ Dönemdeki̇ Çocukların Ahlaki̇ ve Sosyal Kural Bi̇lgi̇leri̇ni̇n İncelenmesi̇. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 539-557.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46598Bu araştırmanın amacı anne tutumlarına göre okulöncesi dönemdeki çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı özel ve resmi kurumların anaokulları ve anasınıflarına devam eden çocuklar ve anneleri oluşturmuştur. Anaokulu ve anasınıfına devam eden çocuklar arasından yansız atama yöntemi kullanılarak belirlenen toplam 302 çocuk ve annesi araştırma örneklemi olarak alınmıştır. Araştırmada annelerin tutumlarını belirlemek için “Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği (PARI)” ve çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgilerini tespit etmek için ise Smetana (1981) tarafından geliştirilen resimler kullanılmıştır. Okulöncesi dönemdeki çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgisi puan ortalamalarının anne tutumlarına göre değişip değişmediğini incelemek için elde edilen verilere “Mann Withney-U testi ve t testi” uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre annelerin demokratik tutumu çocukların ahlaki ve sosyal kurallarla ilgili bilgi düzeylerini olumlu yönde etkilerken aşırı koruyucu ve ev kadınlığı rolünü reddetme tutumu ise olumsuz yönde etkilemektedir.The aim of this research is to examine whether there is an affect on their mother’s attitudes on preschool children’s moral and social knowledges. The sample of this study consists of children who are enrolled in private and state nursery schools, nursery classes and mothers of children educated in those schools which belong to Antalya Local Education Authority. In this research, to identify the mothers’ attitudes, PARI- The Scale of Family Life and Child Growth was used. To determine children’s moral and social knowledges, the pictures, which were developed by Smetana (1981) were used. To analyze the data, “Mann Whitney-U test and t” test were used to elucidate the changes on the scores of children’s moral and social knowledges in terms of their mothers’ attitudes. The findings indicate that moral and social knowledges of children were affected positively in accordance with mothers’ attitudes. However, the children’s knowledges were affected in negatively if their mothers’ attitudes towards children are in depressive and in excessive protective style.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAhlak gelişimisosyal gelişimanne tutumlarıokulöncesi eğitimçocukların ahlaki ve sosyal kural bilgi düzeyleriMoral developmentsocial developmentmothers’ attitudesnursery/preschool educationmoral and social knowledge level of childrenAnne Tutumlarına Göre Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Ahlaki ve Sosyal Kural Bilgilerinin İncelenmesiArticle16539557