Izgar, HüseyinYılmaz, Ercan2023-04-042023-04-042007Izgar, H., Yılmaz, E., (2007). PİO ve YİBO’nda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Karar Vermede Özsaygı ve Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 341-351.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46583Bu araştırma, okul yöneticilerinin karar vermede özsaygı ve karar verme sitilleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, İlköğretim Genel Müdürlüğüne bağlı Pansiyonlu İlköğretim Okulları (PİO) ve Yatılı İlköğretim Okullarında (YİBO) görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Bunların sayısı 589’dur. Araştırmanın örneklemini, bu okullar arasından random yoluyla seçilen 195 okul yönetici oluşturmaktadır. Okul yöneticilerin karar vermede özsaygı ve karar verme stillerini ölçmek için, Deniz (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geliştirilen Melbourne Karar Vermede Öz Saygı ve Karar Verme Stilleri ölçeği uygulanmıştır. Karar vermede özsaygı düzeyini belirleyen MKVÖ I ölçeği, karar vermede özsaygıyı (kendine güven) belirlemeyi amaçlayan bir ölçektir. Karar verme sitillerini belirleyen MKVÖ II ise bireyin karar verme stillerine belirleyen bir ölçektir. Araştırmanın sonucunda okul yöneticilerinin karar vermede özsaygı düzeyleri ile karar verme stillerinden dikkatli karar verme stili arasında pozitif, karar vermede özsaygı düzeyleri ile kaçıngan karar verme stili, panik ve erteleyici karar verme stili arasında ise negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Okul yöneticilerinin hizmet yılı değişkenine göre karar vermede özsaygı, karar verme stillerinden dikkatli, kaçıngan, panik ve erteleyici puanları arasıda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmanın diğer bir sonucu ise, öğrenim durumu değişkenine göre karar vermede özsaygı ile karar verme stillerinden kaçıngan ve panik karar verme sitilleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Okul yöneticilerinin sendikaya üye olup olmama biçimlerine göre karar vermede özsaygı, karar verme stillerinden dikkatli karar verme, kaçıngan, panik ve erteleyici karar verme puanları arasıda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.This study aims to examine the relation between school managers’ self-esteem styles in decision making and decision making styles. The universe of the study covers school managers who work at Rooming Primary Schools and Boarding Primary Schools that are connected to the General Administration of Primary Schools. The number of school is 589. Sample of the study consists of 195 school managers who were chosen randomly among those schools. In this study, Melbourne the Scale of Self-esteem in Decision Making and Decision Making Styles that was adapted to Turkish and developed by Deniz (2004) was used to discover the relation between school managers’ self-esteem in decision making and decision making styles. MKVÖ I Scale that indicates the level of self-esteem styles in making decision is a scale that aims to find out selfesteem (self-respect) in making decision. MKVÖ II scale that indicates decision making styles is a scale shows decision making styles. As a result of this study, a positive relation has been found out between school managers’ self-esteem level in making decision and vigilance decision making that is also a part decision making style and a negative relation has been found out between self-esteem level in making decision and vigilance decision making style and hypervigilance and procrastination decision making style. According to the variables that show the number of year managers had worked, no significant variance has been discovered between self-esteem in making decision, and buckpassing decision making style and hypervigilance and procrastination decision making styles. Another result of the study, significant variance has been found out between selfesteem in making decision, and buckpassing decision making style and hypervigilance and procrastination decision making styles according to the managers’ education levels. No significant variance has been found out between self-esteem in making decision, and buckpassing decision making style and hypervigilance and procrastination decision making styles according to the factor showing whether the managers are members of any union or not.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul yöneticisikarar vermede öz-saygıkarar verme stilleriSchool Managerself-esteem styles in making decisiondecision making stylesPİO ve YİBO’nda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Karar Vermede Özsaygı ve Karar Verme Stilleri Arasındaki İlişkiArticle17341351