Hişmanoğlu, MuratSibel, Hişmanoğlu2018-07-272018-07-272008Hişmanoğlu, M., Sibel, H. (2008). The use of body language in foreign language learning and teaching. Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, (19), 165-178.2458-908Xhttps://hdl.handle.net/20.500.12395/11641URL: http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/431This paper aims at stressing the importance of using body language and its basic components, such as kinesics, proxemics, haptics, oculesics and postures in foreign language leaming and teaching. it summarizes the background of body language studies, defines the concept of a body language and illustrates cross-cultural differences in the interpretations of common gestures. it also takes into account the importance of using body language in foreign language leaming and teaching and the teacher's role in body language education. Furthermore, it emphasizes that the language teacher should try to teach non-native students of English not only what is grammatically correct but also what is socio-pragmatically and socio-semiot.ically approg_riate r!:!levant to Engl!sh to prevent the occurrance of inter-cultural -~- misunderstandings or communication breakdowns.Bu makale beden dili ve kinesik, mesafe, dokunma, göz teması ve beden duruşu gibi temel öğelerini yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde kullanmanın önemini vurgulamayı amaçlamaktadır. Beden dili çalışmalarının geçmişini özetlemekte, beden dili kavramını tanımlamakta ve ortak jestlerin yorumlanmasındaki kültür ötesi farklılıkları örneklendirmektedir. Yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde beden dili kullanmanın önemine ve beden dili eğitiminde öğrebnenin rolüne de değinmektedir. Üsteli!<, dil öğretmeninin kültürler arası yanlış anlamaların ya da iletişim kopukluklarının meydana gelmesini engellemek için ana dili konuşucusu olmayan İngilizce öğrenenlere İngilizce ile bağıntılı hem dilbilgisel olarak doğru hem de toplum-edimbilimsel ve toplum-imbilimsel olarak uygun olanı öğrehneye çalışması gerektiğini vurgulamaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessBody languageKinesicsProxemicsHapticsOculesicsPosluresForeign language educationBeden diliKinezikMesafeDokunmaGöz temasıBeden duruşuYabancı dil eğitimiThe use of body language in foreign language learning and teachingYabancı dil öğrenimi ve öğretiminde beden dili kullanımıArticle165178