Dinç, MuhittinGözmen, Erdoğan2017-12-062017-12-062008Gözmen, E. (2008). Lise 1. sınıf biyoloji dersinde okutulan 'mayoz bölünme' konusunun öğretilmesinde modellerin öğrenmeye etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/6919Bu araştırmanın amacı, Lise 1. Sınıf Biyoloji dersinde okutulan `'Mayoz Bölünme'' konusunun öğretilmesinde yaygın olarak kullanılmakta olan geleneksel metodunun mu; yoksa materyalli eğitim aracı olan modellerin kullanılmasıyla yapılan öğretim metodunun mu, öğrenmede daha etkili olduğunu tespit etmektir. Mayoz bölünme konusu biyoloji eğitiminde öğrenciler tarafından çok zor öğrenilmektedir. Bu çalışmada, mayoz bölünmeyi somutlaştıran bir model geliştirilmiş ve bu modelin öğrencilerin başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır. Ayrıca merkez ve taşra okullarındaki başarı seviyeleri karşılaştırılmıştır. Aksaray ili Merkez Sultanhanı kasabası I.Alaaddin Keykubat Lisesi'nde öğrenim gören 60 öğrenciden 30'u deney 30'u kontrol ve Aksaray ili Merkez Fen Lisesi'nde öğrenim gören 37 öğrenciden 20'si deney 17'si kontrol grubu olarak seçilmiştir. Deney grubu öğrencilerine modelle öğretim metodu, kontrol grubuna ise geleneksel anlatım metodu uygulanmıştır. Gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek için başarı testi ön test ve son test olarak uygulanmış, testten elde edilen sonuçlar SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak uygulama yapılan her iki okulda da deney grubu öğrencilerin mayoz bölünme konusunu kontrol grubu öğrencilerine göre daha iyi kavradıkları, merkez lisede başarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.The purpose of these researches is to detect whether the traditional method being widely used while teaching ?Meiosis Division? taught in biology curriculum in 9th grade high school, or the teaching method applied using model used methods are more effective. In biology education, the meiosis division subject is learned rather hardly by the students. In this work, a model concretizing the meiosis division has been developed and the effect of this model on the success of the students is searched. Besides, the achievement levels in central and provincial schools have been compared. 30 experiments and 30 control groups of 60 students are selected from 1st Alaaddin Keykubat High School in Aksaray Sultanhanı town and 20 experiment and 17 control group students in Aksaray Science High School are selected. Model used method was implemented for the experiment group students and traditional narrative teaching method was implemented for control group students. The achievement test was applied as pretest and end test to detect the differences between the groups, and the results obtained from the test are analyzed by using SPSS program. Finally, it is determined that the experiment group students comprehended the Meiosis Division subject better than the control group students and the achievement level is higher in Science High School.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyoloji eğitimiBiology educationMayoz bölünmeModellerModelsMeiosis divisionLise 1. sınıf biyoloji dersinde okutulan 'mayoz bölünme' konusunun öğretilmesinde modellerin öğrenmeye etkisiThe effects of the models on learning the subject 'meiosis division' instructed in biology lessons at 9th grades of high schoolsMaster Thesis