Sevgi, Habip Mehmet2023-07-232023-07-232016Sevgi, H. M., (2016). Üniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Eğilimlerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, (12), 44-53.2146-7226https://hdl.handle.net/20.500.12395/48865Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırma eğilimlerini belirlemektir. Bu amaç ile 2015-2016 eğitim öğretim yılında Konya ilindeki bir meslek yüksekokulunda öğrenim gören 81 ikinci sınıf İşletme Yönetimi önlisans öğrencisine Araştırma Yöntem ve Teknikleri dersinin sonunda final ödevi olarak makale hazırlamaları istenmiştir. Hazırlanan makaleler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak ve her bir makale “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak betimsel ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Sınıflama sonucunda makaleler; yöntemi, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri, konu alanları ve konuları açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre makalelerin büyük çoğunluğunun nicel çalışmalar olduğu, araştırmalarda genelde betimsel tarama modelinin kullanıldığı, anket tekniği ile veri toplandığı, çoğunlukla önlisans öğrencileriyle çalışıldığı, genelde sosyal bilimler ağırlıklı konuların ele alındığı ve bulguların % ve frekanslar şeklinde betimlendiği belirlenmiştir. Araştırmalarda genellikle insanların günlük hayattaki sorunlarına ilişkin görüşlere yer verildiği görülmektedir. Ayrıca incelenen makalelerin çoğunluğunun sosyal medya, spor, alış-veriş, yabancı dil, evlilik, müzik, barınma, boş zaman etkinlikleri gibi sosyal bilimler ağırlıklı konuları ele alındığı sonucuna ulaşılmıştır.The purpose of this study is to determine the scientific research tendencies of the university students. In line with this objective, during 2015-2016 academic year, 81 second grade vocational school students in business management department in a vocational school in Konya province were asked to prepare an article as the final project at the end of the Research Method and Techniques lesson. Each article is subjected to descriptive and content analysis by using ‘Article Classification Form’ and by making document analysis within the frame of descriptive approach. In consequence of this classification, the articles are evaluated in terms of method, data collection tools, sampling, data analysis techniques, subject fields and subjects. According to the results of the research, it is determined that most of the articles are quantitative studies, generally the descriptive survey model used, data collected by survey technique, mostly studied with associate students, social sciences based subjects are generally argued and the findings are described as percentage and frequencies. It is seen in researches that usually the views about the problems of people in daily life were considered. Moreover, it is precipitated that the articles mostly focus on subjects like social media, sport, shopping, foreign language, marriage, music, housing and spare time activities.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAraştırma eğilimleribilimsel araştırmaiçerik analiziönlisans öğrencisiResearch tendenciesscientific researchcontent analysisassociate studentÜniversite Öğrencilerinin Bilimsel Araştırma Eğilimlerinin BelirlenmesiDetermining the Scientific Research Tendencies of University StudentsArticle124453