Baysal, Mehmet EminCanıyılmaz, ErdalEren, Tamer2020-03-262020-03-262002Baysal, M. E., Canıyılmaz, E., Eren, T., (2002). Otomotiv Yan Sanayiinde Hata Türü ve Etkileri Analizi. Technology, 5(1-2), 83-90.1302-00561308-2051http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJek5UUTA=https://hdl.handle.net/20.500.12395/17820Hata Türü ve Etkileri Analizi(HTEA) bir sistemde varolan ve/veya potansiyel problemleri tanımlayıp elimine etmek için kullanılan bir mühendislik tekniğidir. HTEA ürünün ilk tasarım aşamasından başlayıp, ürünün yaşamı boyunca devam eden bir süreçtir. Hata Türü ve Etkileri Analizi, ürün ve süreç problemlerini meydana çıkmadan önlemeye yönelik sistematik bir metotdur. Bu çalışmada, bir HTEA çalışmasının nasıl yapılacağı gösterilmeye çalışılmıştır. Burada HTEA süreci, otomotiv endüstrisinde bir uygulaması ve takım çalışması üzerinde durulmuştur.The Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) is an Engineering Technique used to define, identify and eliminate known and/or potential problems from a system. The FMEA is an ongoing process that should start as a part of the first Design Review and continue throughout the life of the product. Failure Mode Effect Analysis (FMEA) is a systematic method of identifying and preventing product and process problems before they occur. It focuses on preventing a failure or error. At this study, we will try to present how to conduct a Failure Mode Effect Analysis. We will focus on the FMEA process, its application to otomotive industry and team development.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHata Türü ve Etkileri AnaliziSüreç AnaliziKaliteFailure Mode and Effect AnalysisProcess AnaliysisQualityOtomotiv Yan Sanayiinde Hata Türü ve Etkileri AnaliziFailure Mode and Effect Analysis in Automotiv IndustryOther51-28390